בריאות ותזונה

איזה שומן כדאי לאכול כדי להאריך ימים?

מחקר חדש עושה סדר: איזה שומן לאכול, מאיזה להתרחק, ואיזה שומן ניתן לאכול – במידה

אא
מחקר חדש מגיע למסקנות משמחות: שומן איננו בהכרח רע לבריאות.
 
צוות החוקרים, מאוניברסיטת הרווארד, בדק את הרגלי התזונה של 126,000 אנשים שהיו במעקב מחקרי במשך 32 שנים. המעקב כלל תיעוד של סוגי השומן שהם אכלו בתחילת המחקר, ותיעוד מחודש אחרי כל שנתיים עד ארבע שנים.
 
עד לא מזמן, שומן נחשב למוקצה על ידי רופאים ותזונאים, וההמלצה היתה להימנע ממנו במידת האפשר. גם בשנים האחרונות, כאשר התברר שהעניין אינו כה פשוט ולא כל סוגי השומן שווים בהשפעתם על הבריאות, עדיין לא היה ברור לחלוטין מה הם השומנים המועדפים. המחק החדש הזה, עם זאת, מצא חד משמעית שיש הבדלים ברורים בין סוגי השומנים. רוצים להפחית את הסיכון שלכם למות ממחלה? צרכו יותר שומן חד בלתי רווי (נמצא בשמן זית,  אבוקדו, שקדים ועוד) ושומן רב בלתי רווי (נמצא בדגים- סלמון, מקרל, הליבוט, אגוזים, זרעים כגון זרעי פשתן, ועוד).
 
לעומת השומנים הללו, צריכה של שומני טראנס היוותה סיכון למוות מכל מחלה שהיא. שומן הטראנס גם הגדיל משמעותית את הסיכון למחלות לב ולסוכרת.
 
ומה לגבי שומנים רוויים? הם נמצאים במקום כלשהו באמצע. המחקר מצא שצריכתם מעלה במעט את הסיכון למוות מכל סיבה, אבל לא באופן דרסטי כמו שומן הטראנס. הממצא הזה מתאים למחקר אחר שנערך לאחרונה, לפי חמאה (העשירה בשומן רווי) לא רק שאינה מזיקה במיוחד לבריאות אלא שהיא אפילו מגנה במידת מה מפני סוכרת.
 
השורה התחתונה? אכלו שפע של שומנים בלתי רוויים, צרכו שומן רווי במידה, והימלטו מכל מה שמכיל שומן טראנס. לבריאות.
תגיות:בריאותשומן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה