בריאות ותזונה

נפלאות הסלק: הירק המנקה

תפקידים רבים וחשובים לסלק, ביניהם ניקיון הגוף. בנוסף לשימושיו הרבים, קבלו כמה המלצות נוספות

אא

אחד המזונות העולים על שולחן רבים הוא הסלק. הסלק הוזכר כבר באחד ממאמריי בנוגע לסיועו במצבים של עצירות. ואולם מעבר לכך – סלק הוא אחד המזונות המועילים ביותר לניקוי כללי של הגוף. בסדנאות שונות בעניין ניקוי הגוף והכבד או בסדנאות על מיצים – הסלק הוא אחד המרכיבים המרכזיים. הסלק מכיל ויטמינים ומינרלים רבים כאשר אחד החומרים הבולטים שבו הוא ה´בטאין´. מכאן ניתן לו גם שמו בלועזית BETA VULGARIS . לבטאין תפקיד חשוב בתפקוד הכבד ובסילוק רעלים מהגוף. לבטאין גם תפקיד בהמסת שומנים ובהפחתת משקעי שומן, ובכך הוא מונע טרשת עורקים ואף סתימה של העורקים.

הסלק יכול לסייע אף לאיזון לחץ הדם, כיוון שהוא מכיל חומרים מרחיבי כלי דם, וכך הלחץ על כלי הדם יורד. במחקרים עלה שהסלק הוא אחד המקורות הטובים ללוטאין וזאקסטין, שהם חומרים המסייעים לבריאות העיניים. עוד עלה במחקרים כי שתייה יום יומית של מיץ סלק שיפרה את זרימת הדם למוח, ובכך סייעה למניעת התנוונות המוח היכולה להביא לידי פגיעה בזיכרון ובקוגניציה. כמו כן, נתגלה שהסלק יכול לצמצם גדילה של תאי סרטן שונים. אולם אלו שיש להם נטייה לייצר אבנים בכליות או בכיס המרה רצוי שיימנעו מאכילה מרובה של סלק בשל היותו מכיל חומצה אוקסלית – הגורמת ליצירת אבנים בכליות, וכמוה מזונות נוספים כגון: חצילים, תרד, עגבניות, קקאו ועוד. אפשר לאבחן רגישות באמצעות אבחון אירידיולוגי דרך העין.

שימושים שונים בסלק: השימוש המוכר של סלק הוא בישולו והגשתו לשולחן חתוך ומטובל. בעניין זה ראוי להעיר: רצוי שלא לבשל או לקלוף את הסלק לפני הבישול כיוון שחלק מהאיכויות של הסלק עוזבים את הסלק ועוברים אל מי הסלק, אלא אם כן שותים את מי הסלק (טעים מאוד). כמו כן, רצוי שלא לבשל את הסלק זמן רב, שכן החימום פוגע באיכות החומרים השונים שבו. ניתן לאכול את הסלק חי בסלט, ואני רוצה להמליץ על השילוב הבא: סלק, גזר, קולרבי, מעט בצל, ובתור רוטב אפשר לזלף שמן זית. ניתן גם לשלב קוביות של סלק יחד עם ירקות נוספים לאפייה בתנור. אחת הדרכים המומלצות לשימוש בסלק לניקוי הגוף היא הכנת מיץ סלק יחד עם גזר ותפוח (אפשר להחליף את התפוח בגבעול סלרי). יש הממליצים אף לפתוח את הבוקר בכוס מיץ ירקות כזה על בטן ריקה.

אליהו שכטר הוא אירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:סלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה