סמארטפונים ואינטרנט

תובע את אפל במיליארדים בטענה: "אני המצאתי את האייפון"

גבר אמריקאי תובע את חברת אפל העולמית, בטענה שהוא זה שהמציא את ההמצאה ששינתה את העולם: האייפון

אא

תביעה מעניינת: גבר אמריקאי תושב פלורידה, בשם תומאס רוס, הגיש לאחרונה כתב תביעה כנגד החברה העולמית "אפל". הידיעה, שנחשפה במגזין "טלגרף" מתארת כי רוס טוען כי השקת האייפון הראשון לפני כתשע שנים, מבוססת על רעיון שהגה בשנת 1992, כלומר תשע שנים(!) קודם לכן.

באותה שנה, אף הגיש תביעה לפטנט עבור "מכשיר קריאה אלקטרוני", כלומר מוצר מלבני בעל מסך ממוחשב שניתן להחזיק ביד. מזכיר לכם משהו?

בכתב התביעה, מתאר רוס כי היה "הראשון שביקש פטנט על מכשיר שהיה כה מתוכנן, עד שיצר שילוב מחודש של מדיה וכלי תקשורת". עוד הוא טוען כי המצאתו "נחטפה ונוצלה על ידי האייפונים, האייפודים והאייפדים של אפל". לתביעה אף מצורפים שרטוטים מדויקים של ההמצאה, שאכן נראית בדיוק כמו מכשיר האייפון המפורסם.

סכום התביעה האגדי, עומד על לא פחות מ-10 מיליארד דולר(!). בנוסף, רוס טוען ל"תמלוגים סבירים" שעלותם 1.5% מהמכירות העתידיות של החברה. לטענתו, אפל גרמה לו "פגיעה נרחבת ובלתי הפיכה שלא ניתן לפצות עבורה לחלוטין או למדוד את ערכה בכסף".

בנוסף, רוס אף ציטט בהקשר זה את מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, שאמר כי "תמיד היינו חסרי בושה בנוגע לגניבת רעיונות נהדרים".

בפועל, על פי הדיווחים בקשתו של רוס לרישום פטנט מעולם לא אושרה, כיוון שלא שילם את האגרה הנדרשת לכך, ובשנת 1995, אף נקבעה כי בקשתו "ננטשה". ועדיין, רוס טוען כי מדובר במעשה שהוא לא אחר מאשר גניבה. "במקום ליצור רעיונות משלה, אפל בחרה לאמץ תרבות של צלילה לאשפה בתור אסטרטגיה", התבטא רוס.

תגיות:אייפוניםאייפוןסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה