בריאות ותזונה

מדוע צריכת גזר עדיפה על פני אכילת גזר גמדי מבחינה בריאותית?

מה יותר בריא לאכול - גזר גמדי או גזר רגיל? התשובה בגוף הכתבה, ואתם פשוט מוכרחים לקרוא אותה

גזר גמדיגזר גמדי
אא

הבטא קרוטן הוא מרכיב אורגני חשוב ממשפחת ויטמין A שנמצא בצמחים שונים, ובגזר רמתו גבוהה במיוחד.

אין ספק שצריכת גזר מסייעת ביותר למי שנזקק לבטא קרוטן, השאלה הנשאלת היא האם אכילת גזר גמדי, טובה ובריאותית לגוף כמו צריכה של גזר רגיל? את השאלה הזו שאלו חוקרים רבים שניסו לעמוד על טיבו של הגזר הגמדי, ואף על פי שמדובר ב"חטיף בריאות" יפה למראה וטעים במיוחד, בצריכתו יש גם לא מעט סיכון.

מדוע? עוד נגיע לזה.

בינתיים נספר לכם שהגזר הגמדי הומצא על ידי חקלאים מקליפורניה - שנחשבת לבירת הגזר, ואחראית על גידולם של 70% משדות הגזר באמריקה. הרעיון הכביר להמציא גזר "חדש" עלה בתקופה שבה נגנזה כמות אסטרונומית של גזרים "לא יפים", וההפסד הכספי היה גדול מאד, היות שהגזרים ניתנו כמאכל לבהמות או שנמכרו במחירים נמוכים מאוד.

הגזר הגמדי היווה פתרון יצירתי לגזרים בעלי הצורה המוזרה והלא אסתטית. החקלאים הכניסו את הגזרים למכונות שליטשו אותם וחתכו אותם לחלקים קטנים ומעוצבים בשלמות, כדי ליצור מאותם גזרים "מכוערים" – גזרים יפים. יפהפיים. מושלמים ממש. ורק – קטנטנים... מכאן קצרה הדרך לשימור של הגזרים בדרכים שונות, כדי למכור אותם באופן שיחזיק מעמד לאורך זמן.

מה שמשעשע הוא, שהחיתוך והשיוף של הגזרים שינה גם את הייעוד שלהם. בארצות הברית, הגזר הגמדי נמכר כחטיף לכל דבר, ולמעשה, הגזר הגמדי נחשב כיום לאחד החטיפים הנפוצים ביותר אצל ילדים בגילאי בית הספר. כן – לא ממתקים ולא חטיפים מלוחים, פשוט גזרים! אבל גמדיים.

לאחר גל ההצלחה הראשון של הגזר הגמדי, החליטו אותם חקלאים לנטוש את גידולי הגזר הקלאסיים ולהתמקד בייצור כמויות ענק של החטיף המבוקש, כולל פיתוח זנים שונים שלו. החקלאים משתמשים במכונות ענק שמגלחות את הגזר הרגיל מזוויות שונות, וגורמות לו להיראות קטן. אלא שבמסגרת אותו "פיתוח", נדרשים הגזרים הגמדיים לטבול באמבטיה של כלור ושאר כימיקלים – זאת על מנת לטהרם מחיידקים, שדבקים לעתים תכופות לאותן מכונות ענק. זאת, כמובן, מלבד החומרים המשמרים המוספים כאשר רוכשים את הגזר הגמדי בתוך קופסאות השימורים.

אז מה עושים? פשוט מאוד. במקום להתפתות לצרוך את הגזר הגמדי – חיקוי זול ולא בריא של הגזר האמיתי, פשוט הסתפקו בגזר הרגיל, שטעמו לא פחות טוב מהקטן-קטן הזה (ואולי אפילו יותר). גם אם התלהבתם מהרעיון של חטיף גזר לילדים, תוכלו ליצור אותו בצורה בריאה יותר – פשוט חתכו גזר רגיל וטרי לגפרורים קטנים וקלים לאכילה.

 

למה כדאי לצרוך גזר רגיל?

-  מכיל ויטמין A, ויטמין K, ויטמין Cוסידן.

- עתיר בנוגדי חמצון המסייעים במיגור תאים סרטניים.

- מכיל רעלן טבעי בשם Falcarinol, שנלחם בשלל זיהומים.

- מעולה לשמירה על תפקוד קוגניטיבי תקין.

- מסייע בשיפור תהליכי זיכרון.

- מסייע בשימור על תפקודי כבד תקינים.

- מעולה לשמירה על בריאות העיניים והראייה.

 

מה אתם מעדיפים, גזר רגיל או גזר גמדי? ספרו לנו על כך בתגובות.

תגיות:כימיקליםבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה