חדשות בארץ

רק בת 13 – וכבר פיתחה פתרון גאוני לשכחת ילדים ברכב

בתחרות ארצית של אשכולות פיס לפיתוח והמצאות של ילדים ובני נוער, התגלתה מאי קורמן, צעירה שפיתחה מערכת פשוטה וזולה – שצפויה לחולל מהפך ולהציל את חייהם של תינוקות ברחבי העולם. אתם עוד תשמעו עליה, חכו

אא
היא רק בת 13 וסובלת מחירשות, אבל שום דבר לא עוצר אותה בדרך להצלת חיים: מאי קורמן, היא אחת מעשרות צעירים וצעירות, שהציגו לאחרונה המצאות פרי פיתוחם, בתחרות ארצית של אשכולות פיס לפיתוח והמצאות של ילדים ובני נוער. אולם מדובר בהמצאה, שצפויה לחולל מהפכה של ממש.

ההמצאה של קורמן, הינה מערכת פשוטה וזולה, בדמות מפסק חשמלי שעלותו כ-20  שקלים בלבד. המפסק, מתחבר לכסא התינוק ורגיש למשקלו, ואף מונע את נעילת הרכב, פותח את החלונות ומזעיק את האזעקה כשההורה יוצא ממנו, כך שכאשר תינוק חלילה יישכח ברכב – ההורה יזכה ל"תזכורת" שאי אפשר לפספס, ובכך יימנעו אסונות רבים.

"יש המון ילדים שנשכחים ברכב ונחנקים למוות", סיפרה קורמן לאתר NRG, "ורציתי לעשות משהו כדי שיהיה אפשר למנוע את האסון הזה בפשטות וביעילות".

יצויין, כי קורמן, היא רק בת 13 וחצי, תושבת חיפה, שדווקא הקושי המולד ממנו היא סובלת – הוא אשר דחף אותה לסייע בהצלת חייהם של אחרים. כשנולדה, התברר שהיא סובלת מחירשות בשתי האוזניים, וכבר בגיל 3 עברה ניתוח מורכב בעלות גבוהה מאוד, המכונה 'שבלול' שמטרתו התקנה של מכשיר שמיעה פנימי, ששולח מסרים חשמליים למוח, המתורגמים על ידו לצלילים.

בתחילה, חיפשה לפתח מכשיר שמיעה זול יותר, כדי לסייע לאנשים המתמודדים עם בעיה דומה לשלה, במקום הניתוח שעלותו נאמדת בכרבע מליון שקלים(!). "זה מאוד יקר ונשבר בקלות במקרה שהוא נופל מהראש. אין למכשיר הזה ביטוח, ולתקן אותו מאוד יקר".

ודבר הוביל לדבר, עד אשר קורמן חשבה על רעיון נוסף: "למכשיר השמיעה מחובר אזיק או שרשרת שמחוברת לסיכת ראש שמקובעת לראש, ובזמן במאמץ גופני או ספורטיבי, אתה לא צריך להוריד את השתל. אם הוא נופל, השרשרת מבטיחה את היצמדותו לראש".

נתונים אלה, העניקו לקורמן השראה לפטנט אותו המציאה, ומכנה 'הקול התלוי'. "רציתי לבנות מוצר שיהיה פשוט, יעיל, זול ואסטטי שייתן מענה לבעיה הזו".

בסופו של דבר, זכתה קורמן במקום הראשון בתחרות, שהוגדרה כ'תחרות ההמצאות החברתיות לרווחת הקהילה'. על המצאתה זכתה כבר לשבחים רבים, אולם קורמן מצטנעת. "הייתי מאוד מופתעת מהתגובות", היא אמרה. "בסך הכל רציתי להציל חיים, וזהו. אני מקווה שעכשיו יצרני רכב ויבואנים ישימו לב לרעיון הפשוט הזה, ונוכל להציל חיים במחיר זול".

כעת, עושה ההמצאה את דרכה גם למשרד התחבורה, כדי לעניין גם אותם במיזם מציל החיים. "במערכת האזעקה יש את כל היציאות הרלוונטיות, ורק צריך להשתמש בהן לצורך המשימה הזו", אמר חנן מי-רום, שליווה את קורמן בחיפושים וביישום הרעיון. "מדובר בפתרון קל וזול מאוד ופשוט להרכבה", הוא מסביר. "אנחנו מקווים לעניין יצרני רכב, וגם את משרד התחבורה בישראל".
תגיות:המצאותפעוטרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה