חדשות יהדות

עצוב: 40,000 קברים יהודיים באלג'יר ייחרשו

37 בתי עלמין יהודיים באלגי'ר ייחרשו והאדמה תימכר. בין הנפטרים הקבורים שם: רבי ישראל אלנקווה זצ"ל

אא
פרסומים רשמיים של ממשלת צרפת מלמדים על תכנית להרס בתי העלמין היהודיים באלג'יר. על פי התוכנית, אלפי קברי יהודים בעשרות בתי עלמין יהודיים ייעקרו, ועצמות המתים יועברו לקבר אחים גדול. מדובר ב-37 בתי עלמין יהודיים ובית עלמין נוצרי אחד שייחרשו בעוד כחצי שנה, על מנת לאפשר את מכירת  הקרקע.

הרב נתן קאהן, מוציא לאור את העיתון הצרפתי 'קונטרס', מסביר לערוץ 7 על ניסיונותיו לביטול הגזירה. לדבריו, מאחורי החלטה זו עומדת הגישה הצרפתית, אשר לפיה, ארבעים שנה לאחר הפטירה אין עוד טעם בשימור הקברים במקומם, והנפטר מועבר להליך של שריפה.

בעניין זה מזכיר הרב קאהן את דבריו של רבי ישראל סלנטר, מייסד תנועת המוסר. רבי ישראל סלנטר, שחי בפריז בסוף שנותיו, אמר שאין ברצונו להיקבר בצרפת "כי אין שם קבר לעולם. הקבר הוא לשלושים או ארבעים שנה ואחר כך שורפים וזורקים".

יצוין, כי אמנם הגישה המוסלמית רוחשת כבוד לבתי עלמין. "משום כך", מסביר הרב קאהן, "אם היה מדובר במרוקו או בטוניס, הדתיות יותר, לא היתה מתבצעת תוכנית כזו. לעומת זאת, באלג'יר, שבהשפעת צרפת הפכה לחילונית יותר, ההתייחסות שונה".

הרב קאהן מנסה לפעול בנידון, ולדבר עם גורמים בממשלת צרפת על מנת למנוע את חילול הקברים. עם זאת, להערכתו, "אין הרבה עם מי לדבר, בפרט כשמדובר באינטרסים כלכליים גדולים מאוד".

הרב קאהן מציין כי בבתי העלמין הצפויים להיהרס טמונים כארבעים אלף נפטרים יהודים. באשר לגדולי ישראל המצויים ביניהם, הוא אומר שלא ידוע לו על שמות מסוימים, למעט הרב רבי רפאל אלנקווה זצ"ל.
תגיות:בית העלמיןבית הקברותאלג'יריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה