אמונה

העולם כמחנה אימונים

העולם הזה הוא מחנה אימונים. הנשמה ירדה לעולם בשליחות למלא את יעודה, הקב"ה צייד אותה עם ספר הנחיות מדויק שזה התורה הקדושה, אך העולם מלא ניסיונות ומכשולים הדורשים מהאדם להתגבר ולהתאמץ מול היצר הרע האורב לו להפילו על כל צעד ושעל, ותפקידו לעמוד כנגדו ולא ליפול, להתגבר על כל הניסיונות ולהביט קדימה אל העולם הבא, שם התכלית

אא

קובי היה נער ישראלי אידיאליסט, הוא סיים את התיכון בהצלחה והמתין בקוצר רוח לצו גיוס, היה לו חלום להיות קרבי. קובי התגייס לצה"ל שובץ ביחידה ונשלח לבסיס בדרום הארץ, את הטירונות הוא עבר בהצלחה ואז החל קורס קצינים. הקורס היה קשה ומפרך היחידה התאמנה בלב מדבר, שסביבם רק חול ושמים הם התנסו בטיפוס על הרים וירידה למצוקים, זחילה במערות וירידה לגאיות, השמש קפחה עליהם ביום, ובלילה התכרבלו מקור באוהלים.

יום אחד הגיע אבא של קובי לבקרו, הוא נעצר בפתח מחנה האימונים ונחרד לראות כיצד החיילים מטפסים על צלע הר כשעל כתפיהם ציוד רב, רצים על הקרקע שהייתה זרועה בחולות ובסלעים, מדלגים על מכשולים וקופצים מעל מהמורות כשהם מתנשפים ומזיעים.

והנה הוא רואה את קובי שלו... רץ כמו כולם עם מכשיר הקשר הענק על גבו, נעליו מאובקות וגופו נוטף זיעה, האב כבר לא יכול היה להתאפק הוא פנה למפקד החטיבה ואמר לו:

"אני מוכן לדאוג לחברה שלך, לרצף את המקום, לבנות שבילים מסודרים ומדרגות לטיפוס נוח על ההר, תראה איך הם מתאמצים חבל הם עדיין צעירים?!" סיים האב בכאב בלתי מוסתר.

המפקד התאפק שלא לצחוק והסביר: תבין אבא, ככל שאנו נאמן אותם בתנאים קשים, כך הם יצאו טובים יותר ומחושלים יותר, המכשולים בהווה בונים אותם לעתיד!

העולם הזה הוא מחנה אימונים. הנשמה ירדה לעולם בשליחות למלא את יעודה הקב"ה צייד אותה עם ספר הנחיות מדויק שזה התורה הקדושה, אך העולם מלא ניסיונות ומכשולים הדורשים מהאדם להתגבר ולהתאמץ מול היצר הרע האורב לו להפילו על כל צעד ושעל, ותפקידו לעמוד כנגדו ולא ליפול, להתגבר על כל הניסיונות ולהביט קדימה אל העולם הבא שם זה התכלית. בעולם הזה אנו רק מתאמנים ומאמנים את הנשמה כיצד להתנהג, ע"מ שתוכל לזכות לחיי נצח בעולם הבא.

ומהו הדלק של הנשמה? שמירת התורה וקיום המצוות, שבת, כיבוד הורים ואהבת לרעך כמוך, תפילין, ציצית ועוד עשרות מצוות, כל אלו לא נעשים בקלות! ע"מ שאדם ירכוש מידה אחת ויקיים מצווה במילואה, עליו להשקיע מאמצים רבים ועמידה על עקרונותיו מול היצר הרע וזה עיקר עבודתנו בעולם לשבר את המידות הרעות ולשעבד את לבנו לאבינו שבשמים.

אבל בספר ההנחיות מאת האלוקים יש גם מוקשים ומכשולים שעלינו להיזהר מהם, כגון מאכלות אסורות, הסתכלות בעריות, איסור רציחה, איסור נקימה ונטירה ועוד... אלו בעצם מוקשים שאם נתגבר עליהם אזי התקרבנו בעוד משהו אל המטרה זיככנו את נשמותינו לחיי הנצח בעולם הבא.

אם נתבונן בצורה זו בכל מה שקורה סביבנו בעולם הזה, נבחין כמה אוצרות מתגלגלים תחת ידינו אנו יכולים בפעולות רבות לרכוש מצוות גדולות, רק אם ניתן את הדעת עליהם.

אדם הולך למכולת לקנות לחם וחלב לבני משפחתו יכווין לשם מצות חסד, כן! חסד עם בני ביתו זהו החסד האמיתי... אדם משלם לבעל מלאכה שביצע עבודה בביתו יכווין למצוות "ביומו תיתן שכרו" אלו דוגמאות שאנו נתקלים בהם בכל יום רק לתת יותר את הדעת.

וכן מנגד, ישנם הרבה איסורים ומכשולים שבלי לשים לב אנו עוברים עליהם, כמו איסור לשון הרע, החפץ חיים מונה 17 לאווין למספר לשון הרע!

אם נדע לזהות את המוקשים הללו זו כבר פתיחה טובה לשינוי שיתחולל בתוכנו, אם נקרא את השטח נכון, נדע היכן להשקיע ומהיכן לברוח, בכך נאמן ונכין את נשמותינו לקראת חיי הנצח, חיי העולם הבא.

תגיות:יצר הרעהעולם הזהעבודת ה'התמודדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה