חדשות בארץ

מחקר חדש מגלה: אנשים מאמינים חיים יותר

מחקר חדש המתפרסם בימים אלה, מגלה כי לאנשים מאמינים סיכון מופחת לחלות במחלות לב, כלי דם וסרטן, ואף תוחלת החיים שלהם ממושכת יותר. אחת הסיבות לכך, על פי החוקרים: מסר חזק של אופטימיות ותקווה, שהדת מעבירה למאמינה ומשפיעה לטובה על מצבם הבריאותי, לעומת אנשים שלא מאמינים

אא

מחקר חדש שמתפרסם בימים אלה, מגלה כי אנשים מאמינים – הם לא רק בעלי איכות חיים גבוהה יותר, אלא הם אף בעלי תוחלת חיים ממושכת יותר. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה במגזין האינטרנטי “JAMA International medicine”.

לפי המחקר, נשים שמשתתפות בתפילות ובטקסים דתיים לעיתים קרובות – הן בעלות סיכון נמוך יותר למות מכל גורם אפשרי, ובכלל זאת ממחלות לב ומסרטן.

המחקר, שנערך באוניברסיטת הרווארד, כלל יותר מ-74,000 משתתפות(!), נשים בלבד, בטווח הגילאים שבין 30 ל-55, כולן אחיות במקצוען. במהלך המחקר, נפטרו כ-13,573 מהן, בהן 2,721 ממחלות כלי דם, ו-4,479 ממחלת הסרטן.

המשתתפות כאמור, היו כולן נשים, שהינן מאמינות ואף לוקחות חלק בפעילות דתית. המשתתפות נדרשו למלא שאלונים שבודקים את התכיפות שבה הן משתתפות בתפילות ובפעילויות דתיות שונות, ואורכו הכולל של המחקר ארך כ-16 שנים.

ממצאי המחקר העלו, כי מי שנכחה בפעילות דתית של יותר מפעם אחת בשבוע – היתה בסיכון מופחת של למעלה מ-33% למוות, לעומת נשים שמעולם לא השתתפו בפעילות מסוג זה. זאת ועוד, נשים שנכחו בתפילות רק פעם בשבוע לעומת זאת, עדיין היו בסיכון מופחת למות מנשים שלא, אולם נמוך יותר, של 26%. ואילו נשים שהשתתפו בתפילות פחות מפעם בשבוע – היו בסיכון מופחת למוות אולם שוב, נמוך עוד יותר, של 13% בלבד.

כמו כן, גילו החוקרים כי נשים המשתתפות בטקסים דתיים יותר מפעם בשבוע – נמצאו גם בסיכון מופחת של כ-27% למות ממחלות לב וכלי דם, ו-21% פחות סיכוי למות מסרטן.

עוד ציינו החוקרים במחקר, כי קיים קשר בין החוויה הדתית לחיים בקהילה. כאשר נדרשו החוקרים להסביר את ממצאי המחקר, העלו רעיונות שונים. "אני חושבת שזה לא רק דבר אחד, אלא שילוב של גורמים", אומרת ד"ר טיילר ג'יי וונדרוויל, חוקרת מאוניברסיטת הרווארד, ששימשה כאחת החוקרות במחקר, למגזין CBS News. "חלק מזה הוא שאם אתה משתתף בתפילות ציבוריות, אתה מפתח סביבך קהילה וזוכה לתמיכה חברתית, המהווה יתרון לבריאות בהיבט הפסיכולוגי ובהיבטים נוספים. כמו כן, על ידי השתתפות בתפילות ציבוריות, אתה מאמץ נורמות חברתיות מסוימות כמו עישון מופחת, או הימנעות מעישון שמגן על הבריאות".

עוד רעיון שהועלה בידי החוקרים על מנת להסביר את הממצאים, הוא שתפילות וטקסים דתיים נושאים מסרים עמוקים של אמונה ותקווה. בכך, הם משפיעים על המאמינים, מחזקים את האופטימיות שלהם ומקטינים את הסיכון שלהם לסבול מדיכאון, מה שכמובן משפיע על הבריאות ועל אחוז התמותה. עוד הוסיפו החוקרים המלצה לאנשים דתיים ומאמינים להתחיל להשתתף בפעילויות דתיות קהילתיות משותפות, ולא לקיים זאת רק בדל"ת אמותיהם, מה שצפוי לשפר את בריאותם. "אני חושבת שזה הגיוני עבור אדם דתי או איש אמונה לחשוב על חיבור לקהילה דרך השתתפות בתפילות וטקסים דתיים", הדגישה החוקרת וונדרוויל.

תגיות:אריכות ימיםדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה