חדשות מדע וטכנולוגיה

האם נמצא מעיין הנעורים?

  תוסף תזונה שפיתחו חוקרים מאוניברסיטה בקנדה הוכיח את עצמו כמסוגל לעצור תהליכי הזדקנות של המוח - ואף להחזיר את הגלגל לאחור בחלק מהמקרים

אא

מי לא רוצה לדעת איך לעצור את ההזדקנות? מחקר חדש מאוניברסיטת מקמאסטר הקנדית טוען כי ייתכן והמפתח לסוד הנעורים הנצחיים קרוב מתמיד. המפתח הזה, לטענת החוקרים, הוא פורמולה ייחודית של שלושים ויטמינים ומינרלים, שהוכיחה את עצמה בעצירת ההזדקנות של המוח.

הפורמולה, שמכילה חומרי גלם נפוצים כמו ויטמין B, C ו- D, חומצה פולית, תמצית תה ירוק, שמן דגים ועוד, פותחה בשנת 2000 על ידי חוקרים בפקולטה לביולוגיה של אוניברסיטת מקמאסטר. ב-15 השנים שחלפו מאז, הדפיסו החוקרים סדרה של מאמרים מדעיים על תועלות התרכובת, כפי שהוכחו על עכברים. העכברים שנכללו בניסויים נחלקו לשני סוגים: עכברים רגילים ועכברים שפותחו במיוחד כדי להזדקן במהירות, כך שהיו אמורים לאבד יכולת קוגניטיבית ומוטורית תוך חודשים ספורים מאד שנולדו.

הפורמולה הוכחה כמועילה בכל המקרים, אומרים החוקרים. העברים שסבלו מהזדקנות מהירה הראו אובדן של מחצית מתאי המוח שלהם כשהתחילו החוקרים להאכיל אותם בתרכובת. למעשה, הם הפגינו סימפטומים דומים למחלת אלצהיימר קשה אצל בני אדם. תוך מספר חודשים, עם זאת, החוקרים הבחינו כי העכברים שאכלו מידי יום מתרכובת הוויטמינים והמינרלים הפסיקו לאבד תאי מוח והיכולות הקוגניטיביות שלהם נותרו יציבות. העכברים הפגינו גם ראייה משופרת, חוש ריח טוב יותר, ויכולות מוטוריות ואיזון טובים יותר.

"המחקר מציע שיש פוטנציאל עצום לתרכובת הזו כדי לעזור לאנשים הסובלים ממחלות נוירולוגיות קטסטרופליות", אומרים עורכי המחקר. "אנחנו יודעים את זה מהעבודה שעכברים חווים אותם מנגנונים ביולוגיים שתורמים להידרדרות נוירולוגית כמו בני אדם. הממצאים הם דרמטיים ואנו מקווים שהתוסף הזה יוכל לשפר את מצבם של הלוקים במחלות קשות כמו אלצהיימר ופרקינסון, ולהעניק לכם איכות חיים טובה יותר".

השלב הבא, ניסוי התרכובת על בני אדם, אמור להתבצע בשנתיים הקרובות.
 
תגיות:זקנהמחקרמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה