חדשות בארץ

מה מעדיפים הישראלים: רופא נחמד או מקצוען?

רוב הציבור בישראל מעדיף לפנות לרופא עם שירות ויחס טובים, אף אם הוא פחות מומחה

  • כ"א סיון התשע"ח
אא

רופאים? לתשומת לבכם: רוב הציבור בישראל (60%) מעדיף לפנות לרופא "נחמד", עם שירות ויחס טובים, למרות שהוא פחות מומחה. הישראלים יעדיפו אותו על פני רופא מומחה ומקצועי, אך לא "נחמד", ושירותו לא לבבי – כך עולה מסקר שנערך עבור המכללה האקדמית ברמת גן על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה.

מן הסקר עולה כי 60% מהישראלים מעדיפים את הרופא ה"נחמד" ולא מומחה, 36% מעדיפים את הרופא המומחה ולא "נחמד", ו-4% השיבו כי אין להם העדפה מסוימת.

עוד עולה מהסקר כי בקרב בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע ואקדמאים, שיעור המעדיפים את הרופא ה"נחמד" יותר מהמומחה יורד מעט ל-55%, ו-54%. מנתון זה ניתן להסיק כי המצב הכלכלי משפיע על ההעדפה, וכי אנשים בעלי השכלה גבוהה מעדיפים רופא מומחה ומקצועי, יותר מאשר "נחמד". ייתכן שהם סבורים שיוכלו בעצמם לגשר על הפער ההסברתי ועל השירות הבינוני של הרופא הפחות "נחמד", אך המקצועי.

גם הגיל משפיע על ההעדפה. בני 55 ומעלה העדיפו רופא "נחמד" ב-54%. בקרב צעירים יותר – עד גיל 54 – מעדיפים רופא "נחמד" באחוזים גבוהים יותר: 61%.

גם למגדר יש השלכה מסוימת על מידת ההעדפה. בעוד בקרב נשים 61% מעדיפות רופא נחמד על פני מקצועי, בקרב הגברים – 58% מעדיפים זאת.

תגיות:רופאמקצוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה