סגולות

סגולה לעושר: קנו ספרים לילדים

הסגולה הזו אמנם לא תסייע לכם – אבל כנראה שכן תעזור לילדים בעתיד. כך לפחות קובע מחקר חדש שמצא כי ילדים הגדלים בבית מלא ספרים מרוויחים יותר כסף בבגרותם

אא

מחקר חדש שהתפרסם ה- Economic Journal מצא כי לילדים שגדלו בבית מלא ספרים יש סיכוי טוב יותר להרוויח כסף רב בבגרותם. הכלכלנים ג'ורג'יו ברונלו, גוגילמו וובר וכריסטוף וייס מאוניברסיטת פדווה באיטליה בחנו 6000 גברים שנולדו באמצע המאה העשרים בתשע מדינות אירופאיות שונות. הנסקרים היו צריכים לדווח האם היו להם בבית ילדותם פחות מעשרה ספרים, מדף ספרים אחד, ארון ספרים, שני ארונות ספרים, או יותר משני ארונות ספרים.
תוצאות המחקר גילו כי לכמות הספרים בבית היתה השפעה גדולה יותר על סיכויי ההשתכרות של הנחקרים מאשר להשכלה הפורמלית שלהם. כך למשל, שנה נוספת של לימודים העלתה את סך הכסף שהרוויח האדם במשך חייו בממוצע של 5% בלבד אם בבית הוריו היו רק ספרים מעטים. אבל אלה שגדלו בבית עם ספרים רבים נהנו מרוויחים גדולים יותר ב-21% במשך חייהם.

המחקר גם מצא שמשתתפים בסקר שגדלו עם יותר ספרים בבית נטו יותר לעבור לגור בערים עם הזדמנויות תעסוקה טובות יותר. "ייתכן שספרים חשובים כי הם מעודדים ילדים לקרא ולקריאה יש השפעה חיובית על הצלחה בלימודים", אומרים החוקרים. כמובן, יש גם אפשרות אחרת: שבתים מלאים בספרים מעידים על רקע סוציו-אקונומי גבוה יותר. 

תגיות:ספריםעושרחינוך ילדיםסגולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה