חדשות היום

חודש המו"מ הקואליציוני בין הליכוד וישראל ביתנו

אמש (שני) חודשו המגעים בין צוותי המו"מ. סלע המחלוקת: דרישותיו התקציביות של ליברמן

אא

אמש (שני) חודשו המגעים בין צוותי המו"מ, על מנת למצוא את הנוסחה שתאפשר פשרה בין הצדדים. החידוש במגעים מגיע לאחר נתק של יממה, במהלכה לא התחדשו המגעים בין ישראל ביתנו לליכוד, על רקע דרישותיו התקציביות של ליברמן עבור פנסיות לעולים חדשים. שר האוצר משה כחלון הביע התנגדות נחרצת למהלך ודרש כי התיקון לפנסיות יבוצע עבור כלל האוכלוסייה, ולא רק לאוכלוסיית העולים החדשים.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשבר השיחות עם ישראל ביתנו ואמר כי "יש משא ומתן ותמיד יש משבר ופיצוצים, אבל שום דבר לא קורס. זה לוקח זמן. היעד שלי הוא ממשלה רחבה. אני מציע לאנשים לא לעסוק בהלקאה עצמית ובנרגנות. צריך לחבור לממשלה רחבה ככל האפשר, כדי לקדם את האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפנינו".

עוד אמר נתניהו כי "בפנינו גם אתגרים גדולים וגם הזדמנויות לא מעטות. הזדמנויות אלה נובעות, בין השאר, משינויים שמתרחשים באזור, ואני עובד עליהם, וכמובן גם אתגרים לא מבוטלים בכל התחומים המרכזיים בחיינו".

גם ליברמן התייחס לדרישותיו במו"מ ואמר כי "הדרישות שלנו היו עקביות מאז הבחירות. היינו מוכנים להתפשר והתפשרנו בנושאי דת ומדינה ועונש מוות למחבלים. אנחנו לא יכולים לקבל את ההצעות של משרד האוצר, לא בשביל זה נלחמנו". לדבריו, "זו רפורמה פנסיונית עבור כולם, לא עבור עולים מרוסיה בלבד כפי שמציגים אותה, אלא רפורמה שבאה לתקן עיוותים ולעזור לשכבות הכי חלשות. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו 'לעומתי'".

שר האוצר משה כחלון הציג את עמדתו בעניין ואמר כי "ההצעה שלנו לישראל ביתנו היא הצעה הוגנת שלא מפלה בין אזרחים. לא נאפשר השתוללות - לא מדינית, לא ביטחונית ולא כלכלית". כחלון הוסיף והדגיש כי "לא נאפשר אף הצעה שתגרום להרחבת פערים. כאשר סקטור אחד מקבל וסקטור אחר לא - זה מתכון בטוח להגדלת הפערים. גולת הכותרת של מפלגת כולנו היא צמצום הפערים החברתיים, ולכן ברור שלא ניתן יד להרחבתם".

תגיות:אביגדור ליברמןביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה