בריאות ותזונה

חילבה - מחולל הנפלאות: 9 יתרונות בריאותיים של גרגירי חילבה

החילבה (או בשמו המדעי: גרגרנית יוונית) הוא צמח שמזוהה יותר עם המטבח התימני, אולם בשל יתרונותיו המופלאים והתרומה שלו לשלל בעיות רפואיות. חיזוק השיער, איזון הסוכר בדם, הקלה על כאבים נשיים, ועוד. נעים מאוד: מחולל הנפלאות של הטבע

חילבה | חילבה סגולות | גרגרנית יווניתחילבה | חילבה סגולות | גרגרנית יוונית
אא

החילבה (או בשמו המדעי: גרגרנית יוונית) הוא צמח שמזוהה יותר עם המטבח התימני, אולם בשל יתרונותיו המופלאים והתרומה שלו לשלל בעיות רפואיות, לא מן הנמנע שנמצא אותו גם במטבח ההודי, הפרסי, המצרי, היווני, האיטלקי והאסייתי. היות ובחילבה ישנם רכיבים חיוניים כמו חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמין C, אלקלואידים, ברזל ועוד - תזונאים רבים מתייחסים אליו כאל 'קוסם' של ממש, ובעשור האחרון הוא אף הפך למוצר פופולארי ונדרש בחנויות הטבע של ארה"ב ואירופה. 

אז ממה כולם כל כך מתלהבים, ולמה התימנים לא מוכנים לוותר על ה'מעדן' המסורתי בעל המרקם הקטיפתי, שמלווה כמעט כל ארוחה שלהם? לפניכם שמונה יתרונות בריאותיים של הצמח, כולל סרטון נחמד המסביר את אופן השימוש בו:

 

1. החילבה תורם לחיזוק השיער ומניעת נשירה וקשקשים

גרגירי חילבה שהושרו בשמן קוקוס למשך הלילה, נמרחו כמסיכה על השערות, והושארו למשך שעתיים-שלוש - יחוללו פלאים לשיער שסובל מנשירה וקשקשים, בפרט כשחוזרים על הפעולה הזו במשך שבועיים רצופים. 

 

2. איזון רמות הסוכר בדם

בחילבה נמצאים סיבים בשם גלקטומנן, שידועים כמועילים ביותר בכל מה שקשור להאטת קצב ספיגת הסוכר בדם. שילובם של סיבים אלו עם חומצת האמינו שבחילבה, מסייעת גם בייצור אינסולין. לכן, אנשים שסובלים מסוכרת, טוב שיצרכו את החילבה על בסיס יומיומי, כחלק מהתזונה הקבועה שלהם. 

 

3. החילבה מאזן רמת הכולסטרול הרע LDL

מחקרים הוכיחו כי החילבה מצטיינת במיוחד באיזון הכולסטרול הרע (המכונה LDL) בגופנו, ולעתים אף במיגורו כליל. במחקר שנעשה לאחרונה התגלה כי משתתפים ששילבו בתפריט היומי שלהם כ-60 גרם חילבה, הצליחו להפחית 14% מרמות הכולסטרול בגופם, תוך זמן קצר (כ-24 שבועות). 

 

רוצים מתכון מנצח, טעים ובריא, עם חילבה? צפו

 

4. הקלה על כאבי צירים בזמן לידה 

רופאים רבים ממליצים להריוניות על שימוש בחילבה, אולם דבר זה צריך להיעשות במינון נכון שכן צריכה גבוהה מדי של גרגירי חילבה במהלך ההריון, עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך לעבור (ובמקרים מסוימים אף לגרום להפלה ל"ע). החילבה אף הוכחה כמועילה במיוחד בהפחתת כאבי צירים, היות והיא מכווצת את הרחם. 

 

5. איזון לחץ דם, ומניעת מחלות לב

האשלגן המצוי בחילבה מאזן את רמות הנתרן בגוף, ומשפיע באופן ישיר על רמה שפויה ובלתי מסכנת של לחץ הדם, בגופנו. החילבה גם משפיע על איזון של הלב, ומפחית את הסיכון ללקות במחלות לב שונות. 

 

6. קשה לכם בדיאטות? לחילבה יש פיתרון בשבילכם

מחקר מקיף שנעשה על תרומת החילבה לדיכוי תיאבון והפחתה במשקל, בדק ומצא כי לחילבה תכונות מופלאות ויוצאות דופן גם בשטח זה. משתתפי המחקר התבקשו לצרוך מדי בוקר, על קיבה ריקה, כפית גרגירי חילבה שהושרו כשעתיים במים. והתוצאה? הפתיעה אפילו את החוקרים. הסיבים שבחילבה 'התנפחו' בתוך הקיבה, וגרמו לתחושת שובע לאורך זמן (לעתים למשך יום שלם). במאמר מוסגר יצויין שכל שיטה מעין זו (שגורמת לדיכוי מאסיבי של הקיבה) איננה מומלצת כלל, ויש להיוועץ ברופא מקצועי לפני כל החלטה לנקוט בדרך זו.

 

7. החילבה מקל על גלי חום, התכווצויות וכאבים נשיים

הדיוסגנין והאיזולפבון הם חומרים בעלי תכונות שמסייעות ביותר להפחתת כאבים בזמן הווסת החודשית.  

 

איך מכינים חילבה?

 

8. ייצור חלב מוגבר אצל מניקות

החילבה התפרסמה כמסייעת במיוחד לנשים מיניקות, זאת היות ובתוכה נמצא חומר בשם דיוסגנין המגביר את תנובת החלב. 

 

9. החילבה מסייע במיגור תאים סרטניים

הדיוסגנין שהוזכר קודם, נמצא כחומר בעל השפעות נוגדות סרטן, ולכן מומלצת הן למניעת התפתחותן של גרורות סרטניות בגוף, והן להפחתת ההשפעות המזיקות שלהן. 

 

תכנים נוספים בנושא חילבה:

האם מותר להכין חילבה בשבת? לקריאת התשובה לחצו כאן.

מהם היתרונות הבריאותיים של החילבה, ובמה צריך להיזהר כשאוכלים חילבה? צפו

נהניתם מהכתבה? יש לכם מתכונים טובים עם חילבה? ספרו לנו על כך בתגובות.

תגיות:הרמב"םבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה