חדשות בעולם

ובתפקיד הסטנדאפיסט: ברק אובמה

מי זו 'דודה הילרי', מאיפה יש לטראמפ ניסיון ביחסי חוץ, ולמה אובמה מתעורר תמיד בשלוש לפנות בוקר?

  • כ"ג ניסן התשע"ו
אא

זו מסורת אמריקאית מגוחכת אך וותיקה: מידי שנה, הבית הלבן עורך מסיבה לעיתונאים המסקרים אותו, והנשיא המכהן מופיע בה כקומיקאי מן השורה המלגלג על כל יריביו וידידיו במיטב הבדיחות שנכתבו על ידי צוות הומוריסטים שנשכר לצורך המשימה. אתמול היה זה (שוב) תורו של ברק אובמה לחבוש את כובע הבדרן, הפעם כברווז צולע בדרכו לפנות את הבימה הציבורית.

אובמה פתח בדברים על המועמדים הדמוקרטים לנשיאות. על הילרי קלינטון, למשל, הוא התבדח כי השימוש שלה בפייסבוק מזכיר דודה קשישה שמנסה להתחבר לדור הצעיר. "היא מן הסתם כותבת: 'ראיתם מה שכתבתי? זה מופיע על הקיר שלי? אני לא בטוחה שאני עושה את זה נכון. באהבה, דודה הילרי'...". למתמודד הדמוקרטי השני, ברני סנדרס, שהשתתף במסיבה, פנה אובמה בתואר הקומוניסטי 'החבר סנדרס', כדי להדגיש את הזדהותו כסוציאליסט.

כצפוי, עם זאת, את העקיצות הטובות ביותר הוא שמר לרפובליקנים. הוא לגלג על סנאטור טד קרוז, למשל, שבמהלך הקמפיין שלו באינדיאנה כינה חישוק כדורסל 'טבעת' – מושג שאינו מקובל כלל בארצות הברית. "אולי גם לקסדות פוטבול הוא קורא 'כובעים'? ואחרי זה אומרים שאני הזר הלא אמריקאי!" על מתמודד אחר, ג'ון קייסיק, הוא לא הרחיב את הדיבור אלא הסתפק בהצגת תמונה שלו אוכל פנקייקס. "יש מתמודדים שהמספרים שלהם בסקרים לא מצדיקים להקדיש להם בדיחה מיוחדת", הסביר אובמה.

ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)

על טראמפ, לעומת זאת, בהחלט היה לו מה לומר. "אני תוהה למה הוא בחר לא להגיע. יש כאן חדר מלא עיתונאים, סלבריטאים ומצלמות, ובכל זאת הוא אמר לא. האם המסיבה הזו קיטשית מידי בשבילו?" לאובמה היה מה לומר גם על הניסיון של טראמפ ביחסי חוץ. "אין ספק שיש לו ניסיון רב בתחום אחרי שהוא נפגש במשך שנים עם מנהיגים מרחבי העולם: מלכת היופי של שבדיה, של ארגנטינה, אפילו של אזרבייג'ן!"

אובמה התייחס גם לשמועות הרוחשות בצד הרפובליקני, לפיהן בגלל חוסר אהדה למועמדים המובילים, טראמפ וקרוז, תעדיף הוועידה שתתכנס בקליבלנד לבחור ביו"ר בית הנבחרים פול ראיין כמועמד לנשיאות, על אף שהוא כלל לא התמודד לפריימריז. "בארוחה הזו התבקשתם לסמן בטופס אם אתם מעדיפים סטייק או דג, אבל רבים מכם, משום מה, כתבו 'פול ראיין'!"

אבל אובמה צחק לא רק על אחרים אלא גם על עצמו – ובמיוחד על האופן בו הזקין מאז נבחר לנשיא. "הילרי שאלה פעם האם אני האדם הנכון שיהיה מוכן לענות לטלפון האדום בשלוש לפנות בוקר. עכשיו אני מתעורר בכל מקרה בשעה הזו – כי אני צריך ללכת לשירותים".

לסיום, בקטע וידיאו שהוקרן ברקע, אובמה הציג את עצמו כפוליטיקאי בסוף דרכו המנסה להחליט איך לבלות את הזמן אחרי תום ימי הנשיאות שלו. בטוויסט מפתיע, הווידאו הציג אותו מתקשר ליו"ר בית הנבחרים לשעבר, ג'ון ביינר, רפובליקני שפרש מתפקידו ומהחיים הפוליטיים לפני מספר חודשים. אובמה וביינר היו יריבים מרים, אבל בסרטון הם נראו יושבים יחדיו בנינוחות בקולנוע של הבית הלבן וצופים יחד בסרט ילדים מצויר. המסר היה חד משמעי: כך חולפת לה תהילת עולם, רמז אובמה, וכך יכולים פוליטיקאים יגעים לנוח סוף סוף מעמלם.

תגיות:ברק אובמהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה