חדשות יהדות

זהירות: אלפי ביצים "כשרות לפסח" ומסוכנות למאכל הושמדו

כ-47 אלף ביצים שנתפסו במחסן בבית חנינא והיו מיועדות לשיווק במחנה יהודה הושמדו היום. במועצה לענף הלול מזהירים מפני קניית ביצים במקומות שאינם מפוקחים, וטוענים: "מדובר בביצים המסוכנות למאכל אדם"

אא

אמש נתפסו במחסן בבית חנינא 1,566 תבניות, ובהן כ-47 אלף ביצים, שהועברו להשמדה באישור הווטרינר העירוני. הסיבה: הביצים נשאו חותמות מזויפות של שני משווקים מורשים וכן חותמת של "כשר לפסח" והגיעו מתחומי הרשות הפלסטינית, ונחשבות מסוכנות למאכל אדם.

תפיסה זו, שבוצעה במשותף למשטרה ולאגף הפיקוח במועצה לענף הלול, היא בהמשך לפשיטה שאירעה בשבוע שעבר, במהלכה הושמדו אלפי ביצים נוספות.

לדברי אורי דרוזי, מנהל אגף הפיקוח במועצה לענף הלול, בשיחה שקיים עת אתר Ynet  , טען כי מדובר בהצלה של ממש, שכן "ביצים אלו שמקורן ברשות הפלסטינית מסוכנות למאכל אדם והיו אמורות להימכר ולהגיע ערב החג לשולחנות הסדר של תושבי ירושלים".

(צילום: המועצה לענף הלול)(צילום: המועצה לענף הלול)

עוד הוסיף, שכדי להישמר מרכישה של ביצים מזויפות, יש "לקנות רק ביצים חתומות עם שם של משווק מורשה, לבדוק שתאריך השיווק אינו פג תוקף. לקנות ממקומות ששומרים על טמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. ולהקפיד לא לקנות בדוכנים בשווקים הפתוחים וממכוניות שעושות חלוקה לבתים".

גם ד״ר אסף בריל, הווטרינר העירוני בירושלים, הוסיף לתאר את הסכנה שברכישת ביצים מהסוג הזה, שלדבריו עשויה לגרום אפילו למוות. "אתה לא יודע מתי הטילו אותה, אתה לא יודע מה היא עברה, באילו תנאים היא הוחזקה ואתה לא יודע מה המצב הבריאותי שלה", אומר הווטרינר, "קשה מאוד מאוד לאזרח לדעת מה לאכול ומה לא לאכול. ההמלצה שלנו היא לרכוש בחנויות וברשתות מסודרות וגדולות ולא מרוכלים בדוכנים או מסוחרים שעוברים בשכונות בטנדרים, בעיקר במגזר החרדי ובמזרח העיר. מי שמעביר ביצים בצורה כזו, כבדהו חשדהו. הסכנה כמובן שאחוזים גבוהים מאוד מהביצים הללו נגועות בחיידקים שונים, בהם סלמונלה, שעלולה לגרום אפילו למוות לאדם עם מערכת חיסונית חלשה או לאדם חולה ומבוגר".

(צילום: המועצה לענף הלול)(צילום: המועצה לענף הלול)

"ההיגיון הוא שגם אם יש בביצה כמות מסוימת של חיידקים, אם היא נשמרת בטמפרטורה סבירה, שזה עד 20 מעלות או בקירור - כמות החיידקים לא מתפתחת ולא עולה. ואדם בריא ורגיל יכול להתמודד עם כמות חיידקים שכזו. אם הביצה מוחזקת בטמפרטורה לא מבוקרת, היא יושבת במחסנים בלי קירור וכמות החיידקים גדלה".

עוד הוסיף, כי האכיפה בנושא נמשכת, אולם במקרים רבים היא הופכת למורכבת למדי. "השמדנו בשנים האחרונות בערך מיליון ביצים בשנה, אבל אתה מדבר על עיר של מיליון תושבים. זה ביצה לתושב, טיפה בים. בגלל האופי של המעברים לרשות הפלסטינית ולאוכלוסייה של מזרח ירושלים יש זליגה של המון מזון לא חוקי ושאינו ראוי למאכל מאזור הרשות הפלסטינית. הם מזייפים את החותמות על הביצים, והזיוף מאוד מאוד קשה לאיתור, אפילו למומחים של מועצת הלול ושל משרד החקלאות והשירות הווטרינרי".

תגיות:ביציםזיוף בכשרותכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה