חדשות יהדות

זהירות בכשרות: עדכוני כשרות חשובים – מטעם הרבנות הראשית לישראל

מה עושים עם תרופות? איך נזהרים ברכישת יינות לחג? ולמה חשוב לרכוש תבלינים לפסח ממקום מסודר? עדכוני כשרות שחשוב שתדעו, מהרבנות הראשית לישראל

אא

פסח בפתח, ועימו לא מעט מכשלות בנושאים של הכשרים לפסח. בדיוק בגלל זה, ליקטנו לכם עדכונים חשובים מטעם הרבנות הראשית לישראל, שחשוב שתדעו, ויעזרו לכם להישמר מפני מוצרים בעייתיים:

1.רכשו מוצרים שההכשר שלהם לפסח מוטבע על השקית – ולא מודבק במדבקה – בעת קניותיכם לחג, מלבד העובדה שחשוב שתוודאו שמדובר במוצר שמצוין עליו במפורש שהוא כשר לפסח – חשוב גם לשים לב איך ההכשר מופיע. שכן, לפי הוראות הרבנות, ליצרנים בשנה זו, החותמת חייבת להיות מודפסת על גבי האריזה ולא על גבי מדבקה נפרדת שהודבקה על גבי האריזה. במקרים חריגים בלבד, ניתן להשתמש במדבקה שאושרה מראש ובכתב ע"י הרב נותן הכשרות, ורק אם צוינו על גבה הפרטים הבאים: שם המפעל, שם המוצר, כשר לפסח תשע"ו, שם הרב/ הרבנות נותן הכשרות, מכיל קטניות (אם יש צורך). נתקלתם במוצר שהודבקה עליו מדבקה בלבד, עם הכיתוב "כשר לפסח"? מדובר ברמאות ואסור לרכוש אותו.

2.זהירות בכשרות יינות ומשקאות חריפים לחג - ישנן רשתות שונות, של חנויות לממכר יינות ומשקאות חריפים, שבחלקן נמכרים יינות ומשקאות שחלקם ללא הכשר כלל, וחלקם נושאים ציוני כשרות מזויפים. על כן, חשוב מאוד לקנות יינות ואלכוהול לחג אך ורק מחנויות הנושאות תעודות הכשר מהרבנות המקומית, מחשש למוצרים שאין מי שיפקח עליהם בחנויות שאינן נושאות תעודת הכשר.  

3.תרופות כשרות לפסח – אם יש לכם תרופות שאתם לוקחים באופן קבוע, או יודעים שתצטרכו לקחת במהלך החג, יש לברר מראש, עוד לפני החג, מה דינם. את רשימת התרופות הכשרות לפסח, תוכלו למצוא בלחיצה על הקישור

4.קניתם ירקות ופירות מחנות עם הכשר? חשוב לבדוק – חשוב לקנות פירות וירקות מחנויות הנושאות חותמת של הכשר, לפחות של הרבנית המקומית. זאת, כיוון שהיא אמונה על הפרשת תרומות ומעשרות בירקות הנמכרים בחנות. בנוסף, במידה וקונים פירות או ירקות בעלי סיכון לנגיעות (כמו: פטריות, תאנים, תירס קלחים, אספרגוס, לבבות ארטישוק, וכן ירקות עליים כמו חסה, פטרוזיליה, כוסברה וכו') – חשוב לשים לב אם על השקית מצוין שהם מוכנים למאכל, או שמא מצוין יש לברור אותם היטב לפני השימוש. במידה וצריך לברור אותם – יש להתעדכן מהו האופן שבו צריך לברור אותם, כדי לוודא שאינם נגועים.

5.תבלינים לפסח – מרבית התבלינים, הם בעלי שכיחות להופעת גרגרי חיטה בשקי התבלינים. כך למשל, בדיקה העלתה כי גרגירי הכוסברה והחילבה הכילו גרגירי חיטה גם לאחר שהתבצעה בהם ברירה ידנית. זאת כיוון שטחינתם של תבלינים בבתי העסק המסחריים, בהם משתמשים בכמויות גדולות וברירתן קשה ביותר, ועשויה לגרום להכשלת הצרכנים באכילת חמץ בפסח. לפיכך, חשוב לשים לב כשאתם רוכשים תבלינים לחג, שאתם קונים בחנות עם הכשר, ועדיף בשקיות סגורות ולא בתפזורת, כך שיש פחות סיכון שייכנסו גרגירים וחלקי חמץ שונים אל השקים.

6.שינוי צורה במוצרים לפסח – על מנת למנוע בלבול ומכשלות, בשנים האחרונות מנסים לשנות את צבעם, צורתם ואריזתם של מוצרים הכשרים לפסח, הנמכרים גם במשך השנה, ועלולים להטעות את הצרכנים, בין המוצרים הכשרים לפסח לבין אלו החמץ. לפיכך, חשוב לשים לב לשינויים במוצרים השונים.

דוגמאות: קניתם פסטה ואטריות כשרות לפסח? שימו לב לשינוי הצבע. אין לעשות שימוש בפסטה בגווני צהוב או חום. לחילופין, ישנן פסטות כשרות לפסח בצבע לבן, גווני ירוק ואדום; גם במאפים – ישנם מאפים כשרים לפסח, עם שינוי בצורת המאפה ממלבן לריבוע,  קצר לארוך וכדו'. כמו כן, ישנו כיתוב בולט על אריזתם, המציין כי מדובר במאפים כשרים לפסח; שקדי מרק כשרים לפסח - יופיעו בצורת טבעות; במוצרים שאין אפשרות לשנות את צורתם כגון קמחים ואבקות למיניהם, ישנו שינוי בצבע האריזה ובשם המוצר. חשוב לשים לב להבדלים במהלך הפסח, על מנת שלא לרכוש או לאכול בטעות מוצרים שאינם כשרים לפסח.

תגיות:הרבנות הראשיתכשרותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה