פסח

מגרות הלב

לקראת פסח מסדרים את המגרות והחדרים - ומה עם חדרי הלב? די ללחץ הזה. רוצה חיוך, רוצה מילה טובה

אא

תאמיני או לא, אבל פורים כבר מאחורינו. מחינו את זכר עמלק, התחפשנו, והנה ניחוחות של אביב בפתח... מרכזי הקניות מלאים במבצעים למוצרי הניקיון, מה שאומר ש"שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא". מפשילים שרוולים ומתחילים לסדר ולנקות ארונות, מגירות וכו´. תחושה נפלאה של התחדשות, ו... אופס, הצעקה הראשונה הגיעה: "אמאאאא! הן הכניסו חמץ לחדר! אמא מגיעה בצעדים נמרצים עם נוכחות בעלת סאונד משמעותי, ומכריזה: "דיברנו, הזהרנו, החדרים נקיים בלי חמץ".

מצד אחד - הריח הנקי הזה נעים, ומצד שני - משהו לא ברור ואפילו  קצת מלחיץ. ככל שמתקרב החג את משתדלת להגביר קצב, לשמור על מנגינה רגועה, על שמחה, ואז... בכל זאת יש המון עבודה. פתאום כל כתם נראה ענק. צריך לצבוע, אולי לשפץ, אולי לקנות.

ואז משהו בפנים קורא לך.

משהו מתוך חדרי הלב מבקש את הבלאנס (האיזון). אם מסדרים את המגרות והחדרים - מה עם חדרי הלב? די ללחץ הזה. רוצה חיוך, רוצה מילה טובה.

לפחות פעם בשנה, יש לי הזדמנות לשתף את הנפש שלי בתהליך ניקיון ולהוציא את החמץ כדי להמשיך לצמוח. צריך להיזהר מחמץ שעבר עליו הפסח...

משהו בנפש שלי כמו מתאזן ואומר לחלק ש"רץ", להתחבר אל המקומות העמוקים אי שם בלב. לשפשף, לקלף, להסיר את מה שגורם לי מרחק מהחיוך הטבעי שרוצה לפרוץ, ולהשאיר את  הנקודות הטובות, אלה שגורמות לי לאחוז באמונה ולפעול משם בקרבה לקב"ה; להיפרד מהמחיצות שבניתי, ולבנות גשר וגישה נכונה לאנשים שאכפת לי מהם, שזקוקים לקרבה שלי. לשתף את ה"רוח הממללא" וממש לומר: "כמו שאני מסדרת את המגרה הזו שבמשך השנה אני מעמיסה בתוכה כל מה שלא צריך, כך, ריבונו של עולם, תזכה אותי לסדר נכון בחיים. שיהיה לי סדר יום ויישוב דעת, שאדע כיצד לפעול בנחת ללא עומס. כל דבר בזמן שלו, בקצב שלו; תעזור שאצא מהמצרים שלי לגאולה פרטית וכללית. שארגיש שלבי נקי מכעס, נקי ממחלוקת. שה"פרעה הזה" (אותיות ´פה רע´) יהפוך לפה סח, לפה חס (מרחם). תעזור שתמיד אשפוך אקונומיקה על הרוע, ואפתח דף לבן ונקי, מלא באהבה...

וכשאסדר את הארון בחדר הילדים, אבקש ממך בורא עולם שתעזור לי לסדר  את הארונות שבי, לחנך את ילדיי בסבלנות ומתינות. ´ארון´ אותיות אהרון, שהיה רודף שלום ואוהב שלום; שתשכין שלום בין ילדינו ובביתנו.

שאזכור תמיד לבער הרע מקרבי. לא להתייאש כי "בל ייראה ובל יימצא" – הרהור קטן שמביא לייאוש או לתסכול; לא לתת כניסה לפירור אחד קטן. שאמשיך בדבקות לרצות להגיע לסדר האמיתי.

ואז... שייפתח ים סוף בבחינת סוף למרדפים - המה כרעו ונפלו - המחשבות החוסמות. ואך טוב וחסד ירדפונו כל ימי חיינו, ונזכה לשיר את שירת הגאולה בדבקות והודיה.

לב טהור ברא לי אלוקים, נקי ומוכן לגאולה... הוי, מי ייתן ונזכה!

תגיות:ניקיוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה