חדשות יהדות

גדולי הדור נגד הרפורמים: "זיוף מוחלט של יסודי הדת"

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, וכן מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמו את גילוי דעתם בדבר התנועה הרפורמית: "כל מטרתם להחליש כוח התורה, ולנעוץ ציפורניהם ברחבת הכותל המערבי ובמקוואות הטהרה בטקסיהם התפלים"

אא

אמש (רביעי) פרסמה מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס 'גילוי דעת" מיוחד בסוגיית הרפורמים. בפתיחת מכתבם, מביעים מרנן שליט"א את שאט נפשם מהמהלכים האחרונים של אנשי תנועות הרפורמים: "שמענו ותרגז בטננו, בדבר מה שמבקשים מחריבי הדת לפרוץ פרצות בחומות היהדות, ולנעוץ ציפורניהם ברחבת הכותל המערבי ובמקוואות הטהרה בטקסיהם התפלים, כאשר כל מטרתם להחליש כח התורה, ופיהם דובר חלקלקות ובשם ה' יקראו, ועל כגון דא נאמר 'מי ביקש זאת מידכם רמוס חצריי'".
בהמשך מתוארת במכתב פנייתו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אל חברי המועצת בשאלה כיצד לנהוג בסוגיות הללו. "והורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית"".

חברי מועצת חכמי התורה מגבים ומחזקים את ידי השרים מטעם ש״ס, ומעידים כי "כולם צייתו להוראותינו בכל העניין, והתנגדו להצעות האמורות, וגם נלחמו כפי הוראותינו שלא ייזכר שמם של התנועות הללו בהחלטת הממשלה, ועדיין נלחמים לצמצום הפרצה עד היכן שידם מגעת, יישר כוחם וחילם לאורייתא".

את מכתבם חותמים חברי מועצת החכמים: "והננו בזה לגלות דעתנו דעת תורה, כי פעולות נציגי הציבור בכל העניינים ובפרט בעניינים אלה בתנועה הקדושה תנועת ש"ס, אשר בראשות יו"ר התנועה רבי אריה דרעי שליט"א ועימו יתר נציגי התנועה חברים מקשיבים, הינם נעשים על דעתנו ובשליחותנו, ומי בעל דברים ייגש אלינו". 
על המכתב חתמו חברי מועצת חכמי התורה, נשיא המועצת מרן הגר"ש כהן שליט"א, הגר"ש בעדני שליט"א, הגר"מ מאיה שליט"א, הגר"ר אלבז שליט"א והגר"ד יוסף שליט״א.

כמו כן, הבוקר (חמישי) פרסמה מועצת גדולי התורה של אגו"י את החלטות המועצת. תחת הכותרת "קלקלתם כי רבה" נכתב: "בלב כואב ובדאגה עמוקה לעתידו שלימותו ויחודו של עם ישראל, באנו להתריע מפני רעת וסכנת הרפורמים, שמעשיהם והנהגתם – הינם זיוף מוחלט של יסודות הדת והיהדות, וזאת אחר ששוב עלתה בעת האחרונה סכנתם, אם בהחלטה לתת מקום לטקסיהם סמוך לכותל המערבי שריד בית מקדשנו; ואם בהחלטה שמעניקה להם מעמד לענין גיור שהם עושים שלא כהלכה ובניגוד לתורתנו הקדושה"
"חללים רוחניים הרבה הפילה התנועה הרפורמית בתפוצות ישראל. אברים חיים נגדעו מהאומה הישראלית בעטיים, וידם עוד נטויה, להוסיף ולהרוס ולהדיח יהודים מיהדותם; ולהוליך שולל גויים, כאילו היו ליהודים - וחלילה מלתת להם דריסת-רגל גם כאן בארצנו הקד', ולאפשר להם להרוס ולחבל בכרמים הנטורים של עם ישראל ושלימותו, משום שבנפשנו הדבר. כבר הבענו דעתנו, דעת תורה, כי אלה, אשר אינם מאמינים בתורה משמים ועושים אותה פלסתר, אינם יכולים לייצג את המורשת היהודית המסורה לנו מדור לדור".
 
"עניני הלכה מסורים אך ורק לפוסקי ההלכה ומורי ההוראה שבכל דור ודור, "וזאת התורה לא תהא מוחלפת". וכל הירא והחרד לדבר ד', לא יתן חלילה ידו עימהם לשום צעד או מהלך. אשר על כן, כהיום הזה, הננו קוראים בכל תוקף וחומר לכל אשר מסוגל לפעול, לעשות כל אשר בידו להעביר רוע הגזירה. תעל שוועתנו וישמע קול תחנונינו לפני שוכן מרומים להחיש ישע ופדות לעמו ישראל, במהרה בימינו בקרוב".

תגיות:רפורמיםהכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה