חדשות בארץ

כך תכננה חולית חמאס להתנקש בנתניהו

חולית טרור נתפסה והוגש כנגד חבריה כתב אישום חמור, בגין תכנון פיגועים כנגד יהודים. בין השאר, פיצוץ מטען חבלה בבית הכנסת הגדול בירושלים שראש הממשלה ינאם במקום

אא

כתב אישום חמור הוגש לפני כחודש, כנגד חברי חמאס, שתכננו מספר פיגועים בישראל. אחד מהפיגועים שתכננו חברי החוליה כולל התנקשות בחייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי פיצוץ מטען חבלה.

שניים מכתבי האישום הוגשו בידי הפרקליטות והשאר בידי הפרקליטות הצבאית. מכתבי האישום מתקבלת תמונה, לפיה חברי החוליה תכננו פיגוע המוני, שיתבצע בעת שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינאם בהיכל בית הכנסת הגדול או בהיכל 'ארנה'.

מחקירתם של השניים מתקבלת תמונה לפיה אחמד עזאם, ראש החוליה, רכש חומרים כימיים ושכר דירה במזרח ירושלים, שבה הקים מעבדה לצורך הכנת המטענים. עזאם גייס את חזאם סנדוקה, שהיה אמור להכניס את מטעני החבלה או את אחד המחבלים לירושלים לצורך ביצוע הפיגועים. סנדוקה, תושב העיר העתיקה בירושלים, זכה לכינוי "המוסכניק" בשל הבנתו בכלי רכב. תפקידו היה לקנות חומרים כימיים לשם הכנת מטעני חבלה, ולהעבירם משטחי הגדה אל דירת המסתור בירושלים. השניים תכננו להכין פצצה המורכבת מחומרים כימיים, שביכולתה להרוג, חלילה, רבים מספור.

ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)

על פי כתב האישום, עזאם גייס את סנדוקה והורה לו כי תפקידו יהיה לרכוש חומרים כימיים בישראל לשם ייצור חומרי נפץ. כמו כן תפקידו של סנדוקה היה להכניס את המתאבד ואת מטעני הנפץ לישראל.

סנדוקה, שעבד כמאבטח, הוצב לעיתים בבית הכנסת הגדול בירושלים או בהיכל 'ארנה'. גישתו למקומות הללו הייתה אמורה לסייע בעדו להכניס את מטען החבלה למקום, ולהפעיל אותו כך שיתפוצץ, כאמור, בעת שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינאם במקום.

מחקירתם של השניים התברר כי הם גייסו בדואי אשר הביע תמיכה בארגון דאע"ש ואף הסכים לשמש כמחבל מתאבד. "שאלתי אותו אם הוא מוכן לבצע פיגוע התאבדות. הבחור שמח והסכים. אמרתי לו שיכול להיות בעתיד שאתן לו חגורת נפץ או רכב ממולכד לבצע פיגוע התאבדות בישראל. הוא אמר לי: 'אני מוכן לבצע את הפיגוע בכל זמן'. הוא ביקש לקחת אחריות על הפיגוע, ושלא יגידו שהיה איש חמאס", סיפר עזאם בחקירתו.

כאמור, בחסדי שמיים נעצרו חברי החוליה, וכך סוכלה תוכניתם להתנקש בראש הממשלה וביהודים רבים שהיו צפויים לשהות עמו בבית הכנסת הגדול.

תגיות:חמאסביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה