לאישה

"בורא עולם, אני לא יודעת עליך כלום": תפילת האלמנה שבקעה רקיעים

הייתה זו אלמנה מבוגרת ממרכז הארץ. היא סובלת ממצוקה כלכלית וקשיים בריאותיים, אבל היא לא ביקשה על כסף ואפילו לא על בריאות. "לא ידעתי כלום, על חגים, כלום כלום, ובקושי יכולתי לצאת מהבית. אז הייתי מתפללת לבורא עולם, הייתי יושבת ובוכה – אני רוצה לשמוח, לדעת על היהדות היפה שלך!"

אא

בהנהלת הערוץ רגילים להרבה פניות מעניינות, לרוב מחזקות ומשמחות אבל לפעמים גם עצובות. אבל הפנייה הזו, שהגיעה בשבוע האחרון, הצליחה לרגש את כולם, מההנהלה הבכירה, עבור דרך הצוות הטכני, עד אחרון העובדים במערכת.

הייתה זו פנייה שכולה טוהר, שמעניקה לרגע את התובנה עד כמה הערוץ נדרש לדורנו, כמו לחם, מים או בעצם חמצן.

כולם עצרו את העבודה ונעמדו להקשיב לדברים.

הייתה זו אשה מבוגרת שפנתה אל הערוץ, היא חיה בגפה כאלמנה מזה שנים ארוכות במרכז הארץ. היא סובלת ממצוקה כלכלית וקשיים בריאותיים ולמרות זאת הבקשה שלה הייתה בכיוון אחר לגמרי. התפילה שלה לא הייתה על כסף. "אני לא צריכה כסף, זה הרבה יותר מכסף..."

היא התפללה על משהו שיעשה לה טוב.

"ביקשתי כל הזמן מהקדוש ברוך הוא, תן לי אפשרות לשמוע קצת תורה... אני אשה חולה ומבוגרת, לא יכולה לצאת מהבית, אני רוצה לדעת על היהדות יותר, שיהיה לי טוב", כך היא מספרת בתמימות נוגעת ללב, "תן לי אפשרות ללמוד על היהדות".

היא סיפרה על עצמה, "לא ידעתי כלום, על חגים, כלום כלום... ואני מתפללת לבורא עולם, איך אני אדע את זה? הייתי יושבת ובוכה ואני רוצה לשמוח, לדעת על היהדות היפה שלך!"

היא ממשיכה, "אני אלמנה, אתם יודעים כמה עברתי בחיים שלי"?

הסיפור הפך להיות מורכב יותר כאשר היא גילתה בהמשך שהיא חוזרת בתשובה לא מעט שנים, אך למרות זאת לא הייתה לה האפשרות להתקרב מספיק.

"חזרתי בתשובה לפני כמה שנים והרגשתי בודדה, לא היה לי עם מי, לא ידעתי מה לעשות או להתחזק... פעם הייתי מקשיבה לבעלי וככה יודעת, אבל היום אין לי מאיפה ללמוד... אז התפללתי".

אלמנה חולה ומבוגרת, במרכז הארץ, מתפללת לבורא עולם שיתן לה משהו שיעשה לה טוב.

התפילה הזו, כנראה, בקעה רקיעים, ואולי, בזכותה, הצליח הערוץ לשבור עוד כמה מחסומים בדרך הארוכה שלו, עד שהגיע גם אל סלון הבית שלה.

"היום אני יושבת ורואה את הערוץ הזה ומורידה דמעות...  אתם יודעים איך הערוץ הזה עושה לי טוב"?

היא מדברת על מונחים של 'טוב' ולא בהקשר כלכלי או בריאותי, למרות שזה גם מאד חשוב לה, אלא, פשוט "הערוץ הזה הוא הכל בשבילי, שבת, קדושה, טהרה, הוא נותן לי את כל מה שחיפשתי... אני לומדת דברים חדשים, דברים שבחיים לא ידעתי ולא היה לי מי שיגיד לי את זה!"

התוצאות הכי מרגשות הן, "היום גם הבנים וגם הנכדים שלי מתחזקים, המצב רוח בבית טוב יותר, הערוץ שלכם עושה אותי שמחה... אני קמה בבוקר שומעת את השירים של האמונה אצלכם וזה פשוט עושה לי טוב... הבן שלי אומר לי תביאי לי דיסקים, אני רוצה גם לשמוע, כי הוא עובד ואין לו זמן לראות טלוויזיה".

זו הייתה הסיבה בעצם לפנייה שלה אל הערוץ. היא רוצה שישלחו אליה שיעורים של הרבנים על גבי דיסקים כדי שגם הבן שלה יוכל לשמוע ולהתחזק. הוא כל הזמן בעבודה, והוא גם רוצה לשמוע...

היא לא מתאפקת ומתחילה לברך. כל ההנהלה הקשיבה בדממה לברכה המרגשת.

"שהקדוש ברוך הוא ימשיך לתת לכם כוח, שתמשיכו כל הזמן בלי להפסיק, כי אני ביקשתי את זה מהקדוש ברוך הוא והוא נתן לי את זה, זה דברים שבחיים שלי לא ידעתי, אתם מבינים? תודה רבה לכם שהשם ישמור אתכם!"

כן, התפילה הזו ועוד הרבה תפילות ותמיכה מעם ישראל, מאפשרת לערוץ 'הידברות' להמשיך להתקיים, למרות הכל.

במשפט אחד היא מסכמת את הכל, "אני צופה בערוץ ושמחה שהקדוש ברוך הוא קיבל את התפילה..."

תגיות:נשיםאלמנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה