חדשות בארץ

מצמרר: "שמרנו על הגופה של הדר כהן – מבלי לדעת שזו היא"

ביום רביעי בלילה ישבו בני משפחת לינדנפלד בבית החולים 'מעיני הישועה', ושמרו על גופתו של הסב שאך נפטר, עד למועד הלוויה. באותו החדר שוכנה גופה נוספת, שגם עליה קראו בני המשפחה תהילים לשמירה מפני המזיקים. מאוחר יותר התבררה זהותה של המנוחה: הדר כהן הי"ד

אא

למערכת הידברות הגיע היום מידע מצמרר ומרגש: ביום רביעי האחרון זכתה הלוחמת הדר כהן הי"ד, שנרצחה בידי מחבל בן מיעוטים בשער שכם, לשמירה מיוחדת על גופתה, עד שהגיעה עת קבורתה.

הסיפור נחשף בידי הדסה צ'ולק, קרובתם של בני משפחת לינדנפלד, ששמרו על הגופה. "ביום רביעי שעבר, הסבא של המשפחה שהיה ניצול שואה, נפטר. לאחר פטירתו, קראו לכל הנכדים כדי שיקראו תהילים ליד מיטתו, עד למחרת, ללוויה. הגופה הייתה בבית החולים מעיני הישועה, וכל הלילה קראו תהילים לידה", סיפרה צ'ולק.

אלא, שאז הבחינו שגופתו של סבם האהוב אינה היחידה בחדר הקירור. "באותו חדר היתה גופה נוספת", מתארת צ'ולק, "ללא בני משפחה סביבה. גיסי ואחיו קראו לידם תהילים לשמירה מן המזיקים, עד אור הבוקר. כשהאיר השחר, ביררו מי היא זו ששכבה בסמוך לסבם, וזכתה לשמירה מיוחדת של אמירת תהילים כל הלילה, על ידי אנשים יראי ה'. הם ניגשו למיטה וראו בפתק המצוין כי זוהי הדר כהן, כשבסוגריים צוינו המילים 'הר הצופים', שם אושפזה קודם לכן, בבית החולים הדסה הר הצופים, שם נלחמה על חייה לאחר פציעתה, עד שמתה מפצעיה. מאוחר יותר, הועברה גופתה כתחנת ביניים לבית החולים מעיני הישועה, עד שנקברה ביום המחרת בבית העלמין ביהוד".

הדר כהן הי"ד (צילום: משרד הביטחון)הדר כהן הי"ד (צילום: משרד הביטחון)

כך בעצם זכתה כהן המנוחה, הי"ד, בלילה שלפני קבורתה, שאנשים יראי שמים יקראו תהילים בעדה, לאחר שמסרה את נפשה ומתה על קידוש ה'. "כולנו מצומררים מכך, שיש למשפחתנו חלק בעז"ה, בעילוי נשמתה בטהרה של הדר היקרה", הוסיפה צ'ולק הנרגשת.

כזכור, הדר כהן הי"ד נרצחה ביום רביעי האחרון, עת הגיעו מחבלים לשער שכם, שם עוררו את חשדם של לוחמי מג"ב, ובהם כהן המנוחה. לאחר שנתבקשו להציג את תעודות הזהות שלהם, החלו לירות לעבר השוטרים. כהן, הגיבה בתושייה רבה, והצילה את חייה של חברתה כשירתה לעבר אחד המחבלים והרגה אותו. מאוחר יותר, נפצעה אנושות מירי של מחבל שלישי, ומתה מפצעיה.

לאחר מותה, התברר כי מלבד כלי הנשק והסכינים בהם השתמשו כדי לבצע את פיגוע הירי והדקירה, המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, פיגוע שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים, ובהם כהן, שמסרה את נפשה על כך.

כהן, תושבת אור יהודה, היתה צפויה לחגוג את יום הולדתה ה- 19 בפורים הקרוב. היא נטמנה בבית העלמין הצבאי ביהוד, והותירה אחריה הורים, אח ואחות. בזאת עלה מספרם של הנרצחים בגל הטרור האחרון ל-31.

תגיות:הדר כהןפיגועירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה