בריאות ותזונה

10 סיבות שבגללן קשה להיפטר משומן בטני

כבר ניסיתם עשרות דיאטות, ודבר לא עוזר לכם להיפטר מהשומן הבטני? הנה כמה סיבות שיכולות להיות הגורם לכך

אא

בטרם נסביר את הסיבות שבגללן קשה לנו כל כך להיפטר משומנים באזור הבטן, נדגיש כי מעט שומן בטני הוא חיוני לבריאותנו, מאחר והוא תורם רבות לשמירה על איברינו הפנימיים (בפרט על הקיבה). מכאן שגם כשאנחנו פוצחים ב'דיאטות רעב', עלינו להיזהר ולא להפריז מדי. תאי השומן גם עוזרים בייצור הורמון אדיפוז שמונעים קשת של בעיות - החל מדלקות בכלי הדם וכלה במחלות לב וסוכרת. 

אז מהן הסיבות העיקריות שעשויות להשפיע על הירידה במשקל, ולהשאיר על גופנו את צמיגיו העיקשים של השומן-הבטני?

1. רמות מגנזיום נמוכות 

ממחקרים שנעשו בתחום עולה כי אנשים שבגופם נמצאו רמות נמוכות מדי של מגנזיום, צרכו יותר סוכר שעם הזמן הצטבר לפחמימות 'קשות במיוחד להסרה', באזור הבטן. 

2. צריכה גבוהה של פחמימות ריקות 

האם אתם מוצאים עצמכם לעתים תכופות, ניזונים מצ'יפס, המבורגר, מנות מוכנות ושאר מרעין בישין בקטגוריית הג'אנק פוד? אם כן, דעו כי מאכלים אלו מעודדים ייצור מוגבר של אינסולין בדם, ועידוד אגירת שומן בטני בכבד. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

3. מזונות רוויי שומן

ככלל, התעשייה מתמחה בייצור מזונות שכאלה (ראו ערך המבורגרים, קבב, סטייקים ועוד). התרחקו מהם כמו מאש בוערת, והעדיפו את המזונות המכילים חומצות שומן בלתי רוויות, כדי להצליח להוריד את מצבורי המשקל העודף. 
 
4. פעילות ספורטיבית מכם והלאה?

 

חבל, כי זהו פתח המילוט הבטוח בשביל מי שרוצה להשיל ממשקלו. מחקרים הראו כי פעילות ספורטיבית קבועה, מסייעת בצמצום היקפים, שריפת קלוריות מהירה יותר והפחתת רמות האינסולין בדם. 
 

5. משקאות דיאטטיים? תורידו מהלקסיקון

 

קודם כל, מביני דבר יודעים שאין דבר כזה 'משקה דיאטטי', שכן התעשייה דואגת לפוצץ את המשקאות האלה בתחליפי סוכר לא פחות מסוכנים שאינם עוזרים כהוא זה בשריפת קלוריות. מחקרים הראו שאנשים שצורכים משקאות דיאטטיים, אוכלים יותר - זאת בשל האשליה שהם חסכו את הקלוריות האלה, בעצם השתיה הדיאטטית. מה שכאמור, איננו נכון. 

 

6. דיכאון - לך לישון

תאמינו או לא אבל דיכאון נחשב לאחד הקטליזטורים היותר ידועים ביצירת שומן בטני 'חדש', ובחוסר יכולת ממשית להתמודד מול זה הישן. הוכחה נוספת לכך שמשוואת גוף-נפש, אף פעם לא מאכזבת. רוצים להצליח בשריפת השומן הבטני? טפלו בנפש שלכם. הא בהא תליא. 

7. סטרס? אין לך סיבה להיכנס

בהמשך לסעיף הקודם - לאו דווקא דיכאון עמוק יכול לעמוד ביניכם לבין המטרה הנכספת, כי אם גם מצב של סטרס. 
 
צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

 

8. האם ההצלחה בהפחתת השומן הבטני תלויה בגיל?

 

מחקרים הראו שלנשים אחרי גיל הבלות היה קושי גדול יותר בלוחמה נגד השומן הבטני, ואחוזי ההצלחה שלהן נמוכים משל נשים צעירות יותר. 

 

9. מאכלים דלי שומן

 

יש שומן, ויש... שומן. מאכלים בעלי חומצות שומן חד-רוויות, דווקא הוכחו כמועילים במיוחד בהשלת השומן הבטני. 

 

10. הקפידו על צלחות 'צבעוניות'

 

ירקות ופירות לא רק מקשטים את הצלחת, כי אם גם מספקים לגופנו את שלל הויטמינים והמינרלים החיוניים, שאחדים מהם (כמו ויטמין C למשל) קשורים בקשר ישיר עם פירוק השומן הבטני. מחקרים הוכיחו כי צריכה של פירות וירקות בשלל צבעים בכל ארוחה - עוזרת בצמצום היקפי מותניים. 

 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

 

תגיות:בריאותהרזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה