בריאות ותזונה

כוח התפוח: עשיר בסיבים תזונתיים, ומסייע למערכת העיכול

הוא עשיר בסיבים תזונתיים, מסוגל למנוע שכפול תאים סרטניים, וכשהוא טרי אז רבע מנפחו מכיל... אוויר. קבלו את אחד הפירות הטעימים והאהובים ביותר - תפוח העץ

  • י"א חשון התשע"ד
אא
"תפוח מדי יום ירחיק מכם את הרופא" היא אמרה ישנה שיש בה מהאמת, בתנאי שתאכלו תפוח (המהווה מאגר עשיר של ויטמינים) על קליפתו. הקפידו לקנות תפוחים ללא פגם ומוצקים למגע. תפוחים בעלי פגמים, ולו הקטנים ביותר, ירקיבו במהרה; החזיקו תפוחים במקרר, בכלי מאוורר (מחורר) שאינו רחוץ. טמפרטורת הסביבה תחיש את הבשלתו וריכוכו עד פי 10.
ניתן להאט השחמת תפוחים פרוסים על-ידי ציפויים במיץ לימון: תערובת המורכבת בעיקר ממים, וברבע מתכולתה ממיץ לימון. בנוסף יש לדעת: תפוחים פולטים גז אתילן ,(Ethylene) המאיץ את הבשלתם של פירות אחרים בסביבתו הקרובה. מסיבה זו יש להחזיקם בשקיות פוליאטילן (ניילון), כאשר הם סמוכים לפירות אחרים.
תפוחים סופגים ריחות מסביבתם ולכן יש להרחיקם ממקורות ריח חזק; תפוחים ללא כל פגם, אשר מטופלים  ומוחזקים כיאות, יישמרו לאורך שלושה חודשים ויותר. על מנת ניתן לבדוק את טריותו של תפוח עץ ניתן לבדוק האם הוא צף על פני המים. תפוח טרי אמור לצוף ללא כל בעיה, כיוון ש-25% ממנו מורכב מאוויר.
תפוחי-העץ עשירים באיזופאלבונים, פנוליקים וסיבים תזונתיים. ההשערה היא כי פיטו-כימיקלים אלו מונעים שיכפול תאים סרטניים ונזקים בתאים ואף מורידים את רמת הכולסטרול בדם. צריכת תפוח אדום מזן דילישס (Delicious) שוות ערך ל-1,500 מ"ג ויטמין C.לדברי חוקרים מאוניברסיטת Cornell בבריטניה, קליפת תפוח-העץ מהווה מאגר עשיר של חומרים טבעיים בעלי תכונות אנטי-סרטניות ואנטי-אוקסידנטיות. בצירוף שתי תכונות אלו טמונה עוצמה העולה על זו של ויטמין ,C ויטמין E ובטה-קרוטין יחד (כל אחד מהם הוא אנטי-אוקסידנט רב עוצמה בפני עצמו).
בתפוח-עץ ממוצע כ-3 גרם סיבים המסייעים למערכת העיכול. כמות זו גדולה יחסית לגודל התפוח וביחס למקורות מזון אחרים אותם צורכים בגין הסיבים בהם, כמו שיבולת שועל. כמות זו הינה 20% מצריכת הסיבים היומית המומלצת. 80% מהסיבים בתפוח-העץ הם מסיסים. סיבים אלו מסייעים בהורדת רמת הכולסטרול. שאר ה-20% (שאינם מסיסים) עוזרים במניעת מחלות סרטן.
פורסם באדיבות גאמון
 
תגיות:תפוחויטמינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה