סגולות

אריכות ימים: 10 עצות ו-10 סגולות

מה ענו חז"ל על השאלה: "במה הארכת ימים"? וכן 10 סגולות מהמקורות לאריכות ימים

  • ט' שבט התשע"ו
אא

1. שאל רבי את רבי יהושע בן קרחה: "במה הארכת ימים?" אמר לו: "מימי לא הסתכלתי בדמות אדם רשע,  דאמר ר' יוחנן אסור לאדם להסתכל בצלם דמות אדם רשע".

2. רבי נחוניא הגדול שאל את רבי עקיבא: "במה הארכת ימים?" ואמר לו: "מימי לא קיבלתי מתנות ולא עמדתי על מדותי וותרן בממוני הייתי". ("סדר הדורות")
3. "אמרו לו לזקן אחד: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "לא דברתי מעולם בבית המרחץ ובבית הכסא ואפילו דברים של חול אע"פ שמותר, והואיל ועשיתי גדר ותוספת, הוסיפו לי על שנותיי". (ספר חסידים, סימן תתקצ"ד)
 4. הגאון רבי חיים פאלאג"י זצ"ל בספרו "קול החיים": "האוחז בפלך השתיקה יזכה לזקנה ושיבה".
 5. שאלו תלמידיו את ר' פרידא: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא קדמני אדם לבית המדרש ולא ברכתי לפני כהן".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

6. שאלו תלמידיו את רבי זכאי: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא בטלתי קידוש היום". (מגילה כ"ז).
7. שאלו תלמידיו את רבי אלעזר בן שמוע: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא עשיתי קפנדריא בבית הכנסת ולא פסעתי על ראשי עם קודש ולא נשאתי כפי בלא ברכה".
8. שאלו תלמידיו את רב אדא בר אהבה: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא הקפדתי בתוך ביתי, ולא צעדתי בפני מי שגדול ממני בחכמה, ולא הרהרתי במבואה המטונפות, ולא הלכתי ד' אמות בלא תורה ובלא תפילין, ולא ישנתי בבית המדרש לא שינה קבע ולא שינת עראי, ולא ששתי בהקלת חברי, ולא קראתי לחברי בחפינתו ואמרי לה בחניכתו". רש"י פירש: לא כיניתי שם לחברי.

9. שאלו את רבי יוסי: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא עברתי על דברי חברי. יודע אני כעצמי שאיני כהן, ואם יאמרו לי חברי עלה לדוכן, אני עולה".

10. שאלו תלמידיו את רבי זכאי: "במה הארכת ימים?" אמר להם: "מימי לא השתנתי מים בתוך ד"א של תפילה".

הרב זמיר כהן בהרצאה על הדרך לזכות לתוחלת חיים גבוהה מתוך בריאות ושמחה:

 סגולות לאריכות ימים:

11. כשקורא פסוק ראשון של קריאת שמע יאריך במילת "אחד", וזה סגולה לאריכות ימים.
12. סגולה לאריכות ימים לברך על לולב. סימן לכך הוא ש"לולב" בגימטריה "חיים".
13. ענוה - סגולה לאריכות ימים. ב"שבט מוסר": "נמלה, מרוב קטנותה, גם אם ידרוך עליה אדם ברגלו לא תמות, כי ענווה הוא סגולה לאריכות ימים".

14. בספר "חרדים" בשם ה"מרדכי": "סגולת מים אחרונים מי שזהיר בהם הוא סגולה לאריכות ימים".
15. החתם סופר היה מאריך מאוד בתפילתו אמר לו פעם רב גדול בתורה על ידי שכבודו מאריך בתפלה הרי הוא מבטל עצמו מלימוד תורה. השיב החתם סופר לאותו רב: "כבר אמרו חז"ל: "המאריך בתפלה מאריכים לו ימיו ושנותיו" (ברכות נ"ד) "נמצא, שאם אני מאריך בתפלה אזכה בעזרת ה' לאריכות ימים וכך אני אשלים את שעותי בלימוד תורה מה שאני מחסיר על ידי אריכות התפלה".

16. ה"אורחות צדיקים" בשער האמת: "ומי שאינו מדבר אלא אמת יחיה ויאריך ימים וינצל סמך לדבר מה שאמר הפסוק "וה' אלוקים אמת הוא אלוקים חיים ומלך עולם", ואם לא ידבר אלא אמת, יינצל כל ימי חייו". ה"אורחות צדיקים" מסיים: "וכשרואים גודל טובו שמלמד אותנו לזכות בעוה"ז איך לא נבוא לאהבתו".
17. סגולה לאריכות ימים, לומר בסוף ה'הלל' את הפסוק: "ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל" שלש פעמים, ויסיים: "ישמרני ויחייני כן יהי רצון מלפניך חיים אשר כל חי אמן".

18. חסידים מספרים על הצדיק ר' שמעון מירוסלב שזכה לאריכות ימים מופלגה אמר מעולם לא באתי בטרוניות או בקושיות ח"ו על דרכי הבורא עשיתי לעצבי חשבון הנפש משתלם לשתוק ולקבל הכל באהבה ובשמחה אחרת יאמרו בשמים חפץ אתה להבין בוא מי ד לשמים ותווכח לדעת שהכל נעשה בצדק וביושר.
19. קריאת שניים מקרא ואחד תרגום בכל שבוע סגולה לאריכות ימים. (ברכות ח' ע"ב).
20. סגולה לאריכות ימים לומר בכל יום פרק שירה. "אמר רבי אלעזר: כל האומר שירה בעולם הזה זוכה לאומרה בעולם הבא וניצל מיצר הרע ומדין קשה ומכל מיני מזיקים וזוכה לאריכות ימים".

תגיות:סגולותאריכות ימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה