אמונה

המדע מודה בבורא עולם?

מדענים גדולים הבינו שיש בורא לעולם, ובהם גדולי המדענים והממציאים של כל הזמנים

אא

אבי מבקש: "שלום רב, בחטיבת הביניים ביקשו ממני להכין עבודה על השאלה: 'האם המדע מקדם את האדם לאמונה?'. אשמח מאד אם תוכל לכתוב לי על שמות של מדענים שהאמינו שיש א-לוקים. בתודה מראש, אבי".

* * *

שלום אבי,

כאשר אנו בוחנים מה חשבו אבות המדע על א-לוקים, אנו מגלים שהם הסיקו על קיום הבורא בזכות החכמה אליה הם נחשפו על ידי המחקר המדעי. ולא רק מדענים, אלא אבות המדעים, כלומר, חלוצי המדע של כל תחום מדעי מוכר בימינו. מסתבר שגדולי המדענים בכל התקופות והזמנים הסיקו על קיומו של א-לוקים. בהם ניתן למנות את אבי האסטרונומיה - גלילאו גליליי, אבי האסטרונומיה - קופרניקוס, אבי הכימיה - אנטואן לבואזיה (וכך גם יוסטוס ליביג), אבי הביולוגיה - לואי פסטר, אבי הגנטיקה - גרגור מנדל, אבי המתמטיקה - פיתגורס (וכך גם בלז פסקל ואנרי פואנקרה), אבי הפיזיקה - אייזיק ניוטון, אבי הפיזיקה המודרנית - אלברט איינשטיין (וכך גם מקס פלאנק), אבי הטכנולוגיה - ג'יימס מקסוול, אבי הרנסאנס - לאונרדו דה וינצ'י, אבי הפילוסופיה - סוקרטס (וכך גם אפלטון), אבי הלוגיקה - אריסטו, אבי הפילוסופיה המודרנית - רנה דקארט (וכך גם עמנואל קאנט).

הגאונים הגדולים ביותר של עולם המדע הגיעו כולם למסקנה שיש א-לוקים, וכך גם גדולי הממציאים: ממציא הטלפון - אלכסנדר גרהם בל, ממציא נורת החשמל - תומאס אדיסון, ממציא המכונית - קארל פרידריך, ממציאי המטוס - האחים רייט, ממציא המיקרוסקופ - פריץ זרניק, ממציא הטלסקופ המדעי הראשון - גלילאו גליליי אותו הזכרנו.

ככל שהמדע מתקדם הוא רק מגלה תכנון רב יותר ויותר, המעמיק את המסקנה על קיומו של מתכנן. בעבר חשבו שהשמש מסתובבת סביב העולם, אך כיום אנו יודעים שכדור הארץ הוא בעצם חלק ממערכת שמש הרמונית מופלאה, שכדור הארץ סובב גם סביב עצמו, והירח סובב סביבו כמו לוויון, שיש לכדור הארץ שדות מגנטיים, שכבת אוזון ואטמוספירה המאפשרים את קיום החיים בו, שהציר העדין של כדור הארץ (23.5) מאפשר את עונות השנה, כאשר כוכב צדק מושך אליו אסטרואידים שבאופן טבעי היו מכלים את החיים על פני כדור הארץ. אנו יודעים על התכונות המופלאות של כדור הארץ שאינם קיימים בכוכבים אחרים, ועל היקום המופלא והפרמטרים העדינים המאפשרים את קיומנו בו.

ככל שאנו יודעים יותר על העולם, כך מתחזקת אצלנו המסקנה על קיומו של א-לוקים. בעבר חשבו את היקום לסטטי (נצחי) וכיום אנו יודעים שהיתה לו נקודת התחלה, מה שמחייב שיש לו בורא. בעבר חשבו את התא החי לג'לי פשוט הנוצר מעצמו, אך כיום אנו יודעים שהתא הקטן ביותר מורכב יותר מכל העיר ניו-יורק. קיומו של בורא הינה מסקנה המתבקשת מתוך הידע המדעי המתגלה לנו. שיכלול המיקרוסקופים הוא שאיפשר הצצה לתוך עולם קטן הנמצא על קצה של מחט. ככל שהמדע מתקדם ומעמיק, הוא מגלה תכנון רב יותר ומורכב יותר משחשבנו. כך לדוגמה, בעבר היה המח האנושי נראה כמו עיסה של שומן, אותה זיהו רופאי-העבר כסוג של תנור המווסת הטמפרטורות בגוף! רק תודות להתקדמות המדע היה ניתן לגלות את פלאי המח, בתוכו פועלים מיליוני סיבים שונים בהרמוניה ותיאום חשמלי גאוני, המאפשר את פעילות הגוף, התנועה והדיבור. אנו רואים שככל שהמדע התקדם, הוא רק העמיק וחידד את המסקנה המתבקשת לאור התכנון הקיים.

כפי שראינו, גדולי המדענים מכל תחום מדעי הסיקו שיש אלוקים, ובצדק. אך באמת, לא צריך להיות "איינשטיין" או רואה נסתרות בשביל להבין שיש בורא לעולם. אפילו ילד מסוגל להביט ביושר בעולם שסביבנו, ולהגיע למסקנה המתבקשת שיש בורא לעולם. מציאות הבורא לא נוגעת בכלל לשאלה האם הבורא יצר את העולם בתקופות של מיליוני שנים, או האם הבורא ברא את בעלי החיים בתהליך של אבולוציה - כי בכל מקרה ברור לנו שיש בורא לעולם אשר יצר את היקום והאדם בחוכמה וכוונה מדויקת. בורא לעולם חייב להיות בכל מצב, זוהי מסקנה מוכרחת מן המדע הנצפה וההיגיון הישר ביותר שיש.

תגיות:שאלות באמונהמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה