בריאות ותזונה

כל מה שרציתם לדעת על עצירות

מה גורם לעצירות ואיך ניתן להתגבר על התופעה המביכה? הכל בכתבה שלפניכם

אא

הגורמים לעצירות הם רבים ומגוונים כמו: הרגלי התרוקנות לא נכונים (התאפקות יתר בעשיית צרכים) נטילת תרופות שבהם מרכיבים כגון קודאין, אוקסיקודון ואיבופרופן כמו תוספי סידן וברזל למיניהם. כמו כן, גם תזונה שהיא נטולת סיבים תזונתיים לחלוטין (שנמצאים לרוב בפירות, ירקות ודגנים מלאים) מגבירה את הסיכון ללקות בעצירות. כמו כן, שימוש מוגבר במשלשלים פוגע לא רק בתפקוד תקין של המעי, אלא אף עשוי להביא לעצירות כרונית. שינויים הורמונאליים משפיעים אף הם על תדירות היציאות, וכשהורמון האסטרוגן והפרוגסטרון נמצאים ברמה גבוהה בגוף – יש סיכוי גבוה יותר ללקות בעצירות.

קיימות מספר דרכים לפתור את העצירות – משלשלים קנויים, חוקן, תזונה נכונה. בהיותם בעלי תופעות לוואי והשפעה שנויה במחלוקת, לא נתעכב על השניים הראשונים כי אם ננסה לגעת דווקא בפתרון השלישי – התזונה הנכונה שבתוכה קיים ממד חשוב ביותר: צריכה גדולה של מים.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

כדי לא ליפול להרעלת מים (הרעלה הנגרמת כתוצאה משתייה מרובה ובלתי מבוקרת של מים) – נשתדל לצרוך עד לשלושה ליטרים של מים או נוזלים טבעיים (תה צמחים) אחרים. כמובן שמשקאות כגון קולה, קפה ותה שחור – אינם נכללים ברשימה זו, היות והם גורמים לפעולה הפוכה של ייבוש הגוף.

כאמור, המעי הגס 'משתחרר' מהעצירות כאשר הוא פוגש בתזונה עתירת סיבים תזונתיים – אותם ניתן לקבל באמצעות מאכלים כגון פירות הדר, שזיפים, תאנים, עגבניות וסלק. בננות ותפוחים לעומת זאת גורמים לפעולה הפוכה, ולא מומלץ לצרוך אותם בזמן עצירות. גם מאכלים שמכילים תאית כגון לחם ואורז מלאים, אטריות מחיטה מלאה וכדומה, יעודדו יציאה. אין כן אורז ולחם לבן – שהם המקור הכמעט ראשוני לבעיות במעיים.

מלבד התזונה, חשוב להרגיל את עצמנו להתרוקן בשעות קבועות ולא להתאפק בשעה שאנו נצרכים לנקבינו. זאת ועוד: ערבוב של כף שמן זית עם חצי כוס מיץ לימון ושתייה על קיבה ריקה, דבר ראשון בבוקר – תעשה פלאים לפעילות המעיים שלנו, ותקדים תרופה 'למכה'. אותו הדין גם בכוס מים שהשרינו בהם שזיפים יבשים למשך הלילה. את המים נשתה על קיבה ריקה (או לחילופין נאכל את השזיף) והרי לנו תרופת פלא נגד עצירות.

תגיות:בריאותעצירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה