תרבות יהודית

מדיטציה כשרה למהדרין

סוף סוף זה קורה. לאחר שנים של הרצאות יהדות ברחבי הארץ והעולם, יוצא הרב יצחק פנגר, תלמיד הדלאי לאמה ומאסטר רייקי לשעבר, בסדנא חדשה: "שבילים בפרד"ס הרפואה". המטרה: הקניית כלים לריפוי בדרך היהדות

אא

"הכל התחיל לפני הרבה שנים, כאשר התחלתי להרצות, ואנשים שאלו כל הזמן האם אין דרך לגייר את הרייקי - התחום עליו ויתרתי כשנכנסתי לעולמה של תורה", משחזר הרב פנגר. לאחר פניות חוזרות ונשנות אכן חשב לעצמו הרב שלא ייתכן שכדי להגיע לדבר כל כך עוצמתי צריך לרעות בשדות זרים. "מזה שנים שאני נובר בטקסטים היהודיים ומלקט אותם, ונוכחתי לדעת כי יש המון חומר שעליו ניתן לייסד שיטה בעלת תכנים יהודיים ברמה מושלמת", הוא אומר.

בין הנושאים שיועברו בסדנא החדשה, "שבילים בפרד"ס הרפואה", נמצאים כוח המחשבה, מדיטציה יהודית, הילינג רפואי, תרגול נשימות ועוד. הסדנא שנפתחה לא מזמן ב"רשימו" בירושלים וב"שמיים" בתל אביב, זכתה לתהודה ותגובות נלהבות. כעת, רגע לפני פתיחת סדנאות נוספות בהרצליה ובירושלים, מעניק הרב יצחק פנגר ראיון מיוחד בנושא.

איך אתה מסביר את הצורך המוגבר היום בהתעסקות בתחומים אלו? הרי בעבר אף אחד לא חשב שדמיון צריך להיות מודרך, ושנשימות צריכות תרגול... אנשים פשוט נשמו, חשבו, עבדו בלי להתעסק בכל אלה.

"זה נכון ולא נכון. האנשים הרוחניים תמיד התעסקו בכך כדי להגיע להשגות רוחניות, עוד מתקופת הנביאים ועד ימינו אנו. המתנה של הדור שלנו היא שמדובר בדור עם המון שפע גשמי, המעניק מצד אחד תרבות פנאי, ומצד שני אכזבה מעולם החומר כמקור לפתרון הבעיות הפיזיות והנפשיות של האדם. במקביל ישנה פתיחות רבה לכל הקרוי ´רפואה משלימה´, כוח המחשבה, המוח כמרפא ועוד".

מה תלמד בדיוק בסדנא?

"הסדנא מבוססת על שילוב של שני דברים - כוח המחשבה והילינג יהודי, כלומר טיפול דרך אנרגיה. זה לא בהכרח רייקי יהודי אלא משהו בפני עצמו. חלק מהעבודה מבוססת על לימוד עיוני, שבמסגרתו מקבלים חומר קריאה ללימוד בבית, והחלק השני כולל עבודה מעשית ותרגול של 10 דקות ביום למשך 40 יום. הקבלה מלמדת אותנו שהמושג ´40 יום´ מסמל שינוי. הסדנא לוקחת את האדם לטיול, מעין מסע רוחני, שבסופו הוא רוכש מיומנויות. מי שייקח את הכלים שיילמדו בסדנא כדרך עבודה לחיים - הכל אצלו ישתנה. בגלל שאני מכיר את שני העולמות, אני מתרגש מאוד מהעוצמה של הדברים. זה חידוש עצום מבחינתי".

אפשר להגיד שמדובר בשיטה חדשנית, פרי יצירתו של הרב?

"עברתי על הרבה חומרים מן המקורות, ובכללם ספרי קבלה וספרי חסידות כדוגמת הבעל שם טוב ותלמידיו, וכן הרה"ג קלונימוס קלמיש. רב נוסף הוא הרה"ג מנחם עקשטיין בספרו ´תנאי הנפש להשגת החסידות´. הם מדברים המון על כוח המחשבה ודמיון מודרך. השתמשתי בטכניקות קיימות הנמצאות בשימוש במזרח הרחוק, ועל סמך המקורות שלנו יסדתי את השיטה. אנו נשתמש בידע אמפירי, שכן כתוב ´חכמה בגויים - תאמין´, אך ניצוק לשיטה את התכנים שלנו".

לאילו אנשים מתאימה הסדנא? במילים אחרות, מי קהל היעד?

"למעשה, הגדולה של השיטה הזו היא ההתאמה לכולם - מנוער בגילאי 15 ועד מבוגרים בגילאי 105. הרעיון הוא שאדם לא חייב להיות תלוי באחרים כדי להגיע לריפוי עצמי, גם אם הוא אינו מטפל במקצועו. אין לי עניין להכשיר מטפלים מטעם ´פנגר´, אלא ברצוני להקנות כלים להגעה לרמה רוחנית וטיפולית גבוהה.  בנוסף חשוב לי לציין, כי התכנים של הסדנא הוצגו בפני פוסקי הלכה, כדוגמת הרה"ג רב מרדכי גרוס שליט"א ועוד".

הראיון מגיע לסיומו, ואני שואלת אם אפשר לצ´פר את הקוראים שלנו במספר טיפים לחיי איכות, מתוך הסדנא. הרב פנגר מצידו לא ממהר להעניק פתרונות אינסטנט שבהינף יד יביאו לשינוי. "צריך לדעת שכל המציאות שלנו, כמו גם התופעות הקורות לנו בחיים, קשורות בשורש אחד. העבודה בסדנא היא על השורש. אם לסכם את המוטו של הסדנא, כדאי לדעת ש´מה שהמוח מצייר – הגוף מייצר´".

תגיות:מדיטציההרב יצחק פנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה