חדשות בארץ

מגיפת השפעת: 4 נפטרו, 58 במצב קשה

ח"כ מקלב: "הציבור מבולבל: מצד אחד קוראים לו לבוא ולהתחסן, ומצד שני כשמגיע נתקל בשלטים המבשרים כי מלאי החיסונים אזל"

אא

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה אתמול דיון דחוף בעקבות התפשטות שפעת החזירים והמחסור בחיסונים נגד שפעת. הדיון נערך ביוזמת חברי הכנסת אורי מקלב, יואב בן צור ואחמד טיבי.

מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אמיליה אניס, אמרה בדיון כי השנה נמנו 58 חולים קשים בשפעת ו-4 נפטרו כתוצאה מהמחלה. אף אחד מהנפטרים לא חוסן.

ח"כ מקלב בוועדה: "הציבור מבולבל: מצד אחד קוראים לו לבוא ולהתחסן, ומצד שני כשמגיע נתקל בשלטים המבשרים כי מלאי החיסונים אזל".

ח"כ <a class=אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_13%20Jan.%2007%2010.35.jpg">ח"כ אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

האחראיים על החיסונים בקופות החולים כללית ומכבי מסרו כי יש ברשותם עדיין חיסונים. במידה ואוזל המלאי בסניף אחד משנעים מסניף אחר. "ביום רגיל מתחסנים 3,000 איש, אך בעיצומה של בהלת השפעת נהרו 30 אלף ביום. לפני שבועיים נותרנו עם מלאי של 100 אלף חיסונים וזימנו אנשים, אך רק מעטים מגיעים", אמרה אסתר רפאלוביץ', אחראית על חיסוני השפעת בקופת חולים כללית.

משרד הבריאות פנה לקופות החולים לפני תחילת עונת השפעת ושוב בחודש דצמבר, על מנת שיחדשו את מלאי החיסונים שברשותן.

מקרה הפטירה הראשון משפעת החזירים השנה היה לפני כשבועיים: חיה אסתר אריה, בת 52 מנתיבות, נפטרה משפעת החזירים שהסתבכה. הבעל האלמן נדד בין כלי התקשורת, וקרא לאנשים להתחסן: "להציל חיים - שחלילה מה שקרה לנו, לא יקרה חלילה לאחרות".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אשה נוספת, בת 26 מחסידות בעלזא בירושלים, נדבקה בשפעת ומאושפזת במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם. היום נרשמה הטבה קלה במצבה ובתפקוד הלב, אך היא עדיין זקוקה לרחמי שמים מרובים והאדמו"ר הורה להוסיף לה את השם אלטע. שמה לתפילה: אלטע יוכבד יוטל בת חנה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

אישה נוספת, אם לשבעה ילדים, בת 38, מאושפזת בבית החולים מעיני הישועה. שמה לתפילה: שיינא חיה בת רבקה.

הוראות משרד הבריאות נועדו למנוע הדבקה: "יש להקפיד לרחוץ ידיים במים פושרים ובסבון באופן תדיר. לנקות משטחים בהם משתמשים אנשים רבים באופן תדיר כמו ידיות וכדומה. לכסות את האף בעת התעטשות והשלכה הממחטה החד פעמית מייד עם תום השימוש. והעיקר: להתחסן ולא להסס. להימנע מלשהות במקומות סגורים ולא מאווררים".

תגיות:שפעתשפעת החזירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה