חדשות יהדות

בזכות השבת והתפילין: ניצל מהפיגוע בדיזנגוף

מוטי אדרי בעל עסק ברחוב דיזינגוף בתל אביב, החליט לחרוג מהרגלו, וסיים את עבודתו קודם כניסת השבת. 10 דקות לאחר מכן החליט להניח תפילין בדוכן חב"ד, בזמן שהמחבל ירה לעבר חנותו

אא

מוטי אדרי הוא בעל עסק ברחוב דיזנגוף בתל אביב. מוטי הוא יהודי מאמין ומסורתי, והוא מחזיק בקביעות בחנותו בתפילין ובספר של סבו הרב יעקב אדרעי זצ"ל, אשר שימש כרב בישיבת 'אוצר התורה' במרוקו.

למרות שמוטי מחזיק בתפילין בחנותו, הוא נוהג להניחם לעיתים רחוקות - פעם בכמה חודשים. הוא מספר כי בימי שישי בכלל אין לו זמן להניח תפילין, לדבריו: "בגלל שבימי שישי יש עומס בעסק, אני חוזר מהעבודה רק לאחר כניסת השבת, ואף פעם לא יוצא לי להניח תפילין".

העסק של מוטי צמוד לפאב בו אירע פיגוע הירי בדיזנגוף בשבוע שעבר. לדבריו ביום שישי בו אירע פיגוע הירי, כבר משעות הבוקר הרגיש דחף פנימי חזק להניח תפילין. הוא סיפר כי בשל העומס בעבודה, לא היה לו אפילו רגע של פנאי להניח תפילין, והוא ניסה להתעלם מהרצון הפנימי שלו.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הוא הוסיף כי למרות שהמשיך לעבוד, הדחף הפנימי לקיים את המצווה לא הרפה ממנו. מוטי סיפר כי כשעה לפי הפיגוע, הוא הבחין באדם ערבי שהעלה את חשדו שמדובר במחבל שהולך לבצע פיגוע. לדבריו: "הייתה לי הרגשה רעה, הזהרתי את כל האנשים שהיו איתי שינקטו בזהירות. אני יכול לספר שלא היה מדובר במחבל אשר ביצע את הפיגוע".

כמה רגעים לפני הפיגוע, מוטי עדיין ישב מחוץ לחנות ודיבר עם שכנו. הוא המתין ללקוח שהיה אמור להגיע לעסק בשעה 14:30 בתור שנקבע מראש, אך הלקוח לא הגיע.

מוטי סיפר כי ממש בהחלטה ספונטנית החליט לסיים את עבודתו היומית כשלוש שעות לפני הזמן הקבוע, ובכך להימנע מחילול שבת.

בדרך לביתו נתקל מוטי בדוכן תפילין של חב"ד ליד הצומת הסמוכה לעסק. הוא סיפר כי: "שליח חב"ד שאל אותי אם אני רוצה להניח תפילין, ולהיות צדיק בסדום שמניח תפילין בקור הזה". לדבריו בתחילה לא התחשק לו, אך השליח שאל אותו שוב והוא הסכים.

בדיוק באותו הזמן שעמד שם בשעה 14:40, אירע פיגוע הירי המצמרר בחנות הסמוכה לחנותו. במהלך הפיגוע, התנפצו דלת הזכוכית וחלון הראווה בחנותו, ובשל העובדה שלא היה אף אחד בחנות – חיי אדם נוספים ניצלו. השכן שישב עם מוטי עשר דקות קודם לכן מחוץ לחנות, נפצע אף הוא במהלך הפיגוע.

מוטי סיפר כי כשאירע הפיגוע, חבריו התקשרו אליו ואמרו לי כי הם נכנסו לחנותו, וכי הם "מחזיקים בתפילין שלו באמונה שזה מה שיציל אותם מפני המחבל". לדבריו אכן אף אחד מהם לא נפצע בפיגוע.

מוטי סיכם ואמר: "אירע לי נס גדול, אני מודה לשם שהציל אותי. אין לי ספק שהשבת, התפילין וזכותו של סבי הצדיק הגנו עלי".

תגיות:פיגוע יריפיגוענס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה