מעניין

ההמצאה הישראלית שמעמידה את העולם על הרגליים

האם גלולה אלקטרונית קטנה שתיצמד לדופן הבטן, תצליח להילחם בתופעת השמנת היתר ולהביא בשורה חדשה לעולם? קבלו את ההמצאה הישראלית שמעמידה את העולם על הרגליים

אא

גם אתם מתקשים להגביל עצמכם לרוגאלך אחד מתוך ערימה שלימה או לעמוד בפיתוי של צריכת ממתקים ללא הכרה? הכירו את Melcap – פיתוח ישראלי חדשני בדמות גלולה אלקטרונית שתשלוט על תחושת השובע או הרעב שלנו.

בימים אלו מגייסת Melcap הישראלית כשני מיליון דולר – זאת על מנת להאיץ את תהליך הפיתוח ולתת מענה נרחב ומעמיק לתופעת השמנת היתר, הפושה בעולם המערבי וכבר 'הפילה' רבים וטובים ברשתה. חברת Melcap הוקמה על ידי היזם יוסף מור, מהנדס האלקטרוניקה בוריס ווזינסנסקי ופרופ' רמי אליקים – המכהן גם כמנהל מחלקת גסטרו, בבית החולים 'שיבא', תל השומר. בהתחשב בעובדה שהיא נוסדה רק בשנת 2012, מדובר בהישג משמעותי לכל הדעות.

אז מהו הפיתוח החדשני, ולמה תולים בו המדענים כל כך הרבה תקוות? בניגוד לשאר השיטות הרווחות בשוק, מדובר בכמוסות חד פעמיות, זולות ובלתי פולשניות – שבליעתן, לדברי המפתחים, תקנה תחושת שובע למשך 21 יום.

אז איך זה עובד? כשהגלולה מגיעה לבטן, היא סופחת אליה את נוזלי הקיבה ו'מכפילה' את מימדיה. על הפעולה הזו תחזור הגלולה 24 שעות ביממה, במשך כל 21 הימים ותהפוך לכעין 'כדור' נוזלים שמשדר לגוף תחושה של שובע וממילא יפחית את הצורך של המטופל במזון. במידה ואכן תוכיח הגלולה את עצמה – היא תביא בשורה מסוג אחר לעולם הניתוחים הבריאטריים (קיצורי קיבה), בהיותה מבצעת את אותה פעולה שמבצעים ניתוחים אלו רק בהבדל אחד משמעותי: ללא הרדמה כללית, המסכנת את המנותח בסיבוכים מסיבוכים שונים.

השליטה בכמוסה תתאפשר באמצעות סמארטפון (מגנט חיצוני שבגלולה יתחבר לסמארטפון שיהווה כעין שלט) ומלבד בעיית ההשמנה היא תהיה מסוגלת לטפל בקשת בעיות רפואיות כמו למשל מחלות עיכול שייפתרו הודות לשחרור תרופות אל הקיבה, באמצעות הגלולה.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה