חדשות בארץ

בעקבות חיסול קונטאר: ירי טילים על יישובי הצפון

שלוש רקטות נורו משטח לבנון לעבר יישובי הצפון; בחסדי שמיים אין נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילריה בלבנון

אא

שלוש רקטות התפוצצו הערב (א') בערי הצפון, לאחר שנורו מלבנון ככל הנראה בתגובה על חיסולו של רב המרצחים, סמיר קונטאר יימח שמו וזכרו. בחסדי שמיים אין נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילריה בדרום לבנון.

לפי הדיווח פיצוץ עז והדי פיצוצים נוספים נשמעו באזור נהריה בסביבות השעה 17:42, ולאחר מכן החלו להישמע אזעקות ביישוב שלומי ובשאר יישובי הגליל המערבי. תושבי הצפון התנהגו בהתאם להוראות 'פיקוד העורף', ונכנסו למרחבים המוגנים. כוחות הביטחון עורכים חיפושים וסריקות באזור נהריה על מנת לאתר את מקום הנפילות.

בסוכניות החדשות בלבנון התקבלו דיווחים שונים לגבי האירוע. רדיו 'קול לבנון' דיווח כי שתי רקטות נורו מאזור צור לעבר מדינת ישראל. לעומת זאת, בערוצי החדשות הלבנוניים 'NTV', ו"אל-מיאדין" דווח כי נורו שלוש רקטות מאזור ראס אל-עין שבאזור דרום נפת צור לעבר מדינת ישראל.

בתגובה צה"ל תקף באמצעות כוחות ארטילריה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר תקפנו באמצעות כוחות ארטילריה בדרום לבנון, זאת בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר יישובי הגליל המערבי מוקדם יותר הערב. אנו רואים בצבא לבנון האחראי בלעדי לנעשה בשטחו, ונמשיך לפעול נגד כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. בשלב זה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי האזור".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג הורה לתושבי נהריה להמשיך בחיי השגרה כרגיל. לדבריו: "הפיצוצים היו מחוץ לאזור נהריה. לאחר הערכת מצב, הוחלט כי נהריה תחזור לשגרה.  אני מבקש מתושבי נהריה לעקוב אחר העדכונים של פיקוד העורף, ולהמשיך בסדר יומם הרגיל. כרגע אין צורך בפתיחת מקלטים, ואם נצטרך הם ייפתחו באופן מידי".

ראש מועצת 'שלומי', גבי נעמן אמר כי המקלטים ביישוב הצפוני נפתחו מיד עם שמיעת האזעקות. לדבריו: "כרגע החלטנו להפסיק את הפעילויות הציבוריות במתנ"סים. בהמשך הערב נקיים הערכת מצב, לגבי קיום הלימודים מחר. אני מאמין שהשקט יישמר הלילה, אך בכל זאת אני מבקש מהתושבים שיהיו בקרבת מרחב מוגן".

שושנה פרחי מנהריה סיפרה: "אכלנו בדיוק ארוחת ערב משפחתית, ולפתע שמענו פיצוץ עז. רצנו מהר למרחב המוגן, ובמקביל החלה להישמע האזעקה באזור. הילדים הקטנים די נבהלו, אמרנו להם שזה זיקוקים לכבוד זה שישראל הרגו אדם רשע, 'המן הרשע'. בתור ילדה שזוכרת את הסיפור המזעזע של סמיר קונטאר יימח שמו וזכרו. אני מברכת את מדינת ישראל על כך שהוא חוסל. באבוד רשעים רינה, ושם רשעים יירקב מן העולם".

אורן כהן מנהריה סיפר: "היו אזעקות ונכנסו לחדר מוגן. אני רוצה לחזק את עם ישראל ולומר לכל אויבינו שידעו שאנו לא מפחדים מהחיזבאללה ולא מאף אחד, השם איתנו! אלה ברכב, ואלה בסוסים, ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר".

תגיות:רקטותחיזבאללהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה