חדשות בארץ

ומה דינו של המחבל בן ה-11? ישוחרר בקרוב

המחבל הקטין, שביצע את פיגוע הדקירה ברכבת בירושלים לפני כחודש, הוכנס לעת עתה למעון חוסים סגור, אולם ככל הנראה, מפאת גילו הצעיר, הוא ישוחרר בקרוב ללא ריצוי של עונש כלשהו. "המדינה בהחלט אינה יודעת מה לעשות איתו", טוען גורם בכיר

אא

מחדל בחסות החוק - מאפשר למחבל לחמוק ללא כל עונש: המחבל בן ה-11, שדקר לפני כחודש מאבטח ברכבת הקלה, נורה על ידו ונפצע באורח בינוני עד קשה, שוחרר לאחרונה מבית החולים. בהוראת משרד הרווחה, הוא הועבר למעון חוסים סגור, שם הוא מוחזק יחד עם נערים וילדים חוסים אחרים, שסבלו בעיקר מאלימות. אולם בקרוב, צפוי הנער להשתחרר ללא ריצוי של עונש כלשהו, זאת כיוון שהוא מתחת לגיל 12 ואינו בר עונשין.

למעשה, מדובר בדילמה שהמדינה אינה יודעת כיצד להתמודד איתה, וזאת מפאת גילו של המחבל. לעת עתה, נמצא פתרון בחסות משרד הרווחה, שהחליט להכניסו למעון לילדים ונערים חוסים, כאמור, אולם לו היה מעל גיל 12 – הרי שהטיפול בו היה מוטל על שירות המבחן לנוער, שככל הנראה היה מעביר אותו למסגרת של עבריינים צעירים.

(צילום: Muammar Awad / פלאש 90)(צילום: Muammar Awad / פלאש 90)

גורמים המעורים בפרטים, סיפרו לאתר "וואלה", כי מדובר בהליך ראשון מסוגו, שנעשה בלחץ של הפרקליטות והמשטרה – במטרה שלא לשחרר מחבל לחופשי. אולם גם הפתרון שנמצא – הינו זמני לחלוטין. "לא ניתן יהיה להחזיק אותו שם לאורך זמן ולא תהיה ברירה, אלא לשחררו", התבטא אחד הגורמים בנושא. "בכל זאת, הוא לא בר הגנה מטעם המדינה, הוא לא בר הגנה מהחברה הערבית, ומצד שני הוא אינו בר עונשין. המדינה בהחלט אינה יודעת מה לעשות איתו".

בתוך כך, בשיחה עם "וואלה", קובל גם אביו של הנער על כך שלא מאפשרים לו בינתיים לראות את בנו. "לא נתנו לי לראות אותו במוסד. פעם אחת הביאו אותו לסניף הרווחה בשועפאט וזהו". לדבריו, "אני מנסה לראות אותו כבר הרבה זמן ולא מצליח. זה לא חוקי מה שהם עושים כי הוא בסך הכול ילד".

גם עורכי דינו של המחבל הקטין, כבר הצהירו כי בכוונתם לפנות לבית המשפט ולערער על ההחלטה להכניס אותו למעון סגור, ולבקש שישוחרר באופן מיידי לאלתר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי: "גורמי הרווחה העירוניים בשיתוף כלל הגורמים, משרד הרווחה וגורמים נוספים, מטפלים בנער שביצע את הפיגוע בהתאם להנחיות בית המשפט".

תגיות:מחבלפיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה