בריאות ותזונה

על איזה צד מומלץ לישון? התורה שוברת את כל המיתוסים

מומחים גורסים כי התנוחה הטובה ביותר לישון עליה בלילה היא על צד שמאל ואף מונים את הסיבות לכך, אולם גדול הרופאים בכל הזמנים – ר' משה בן מימון – דווקא חושב אחרת. מדוע? הכל בכתבה שלפניכם

אא

זה לא חדש ששינה טובה, ללא כל הפרעות שנובעות מחוסר נוחות – מיטיבה עם בריאותנו, הנפשית והגופנית. בסדרת מחקרים חדשה שנעשתה לאחרונה, בדקו מומחים מכל העולם – האם ישנה השפעה כלשהי של התנוחה בה אנחנו ישנים, על טיב השינה שלנו. הממצאים הצליחו להפתיע, שכן באופן גורף וללא הבחנה – קבעו המומחים כי צד שמאל הוא הצד שיש לשמור עליו לאורך כל הלילה, אם ברצוננו לשמור על בריאות הגב והצוואר כמו גם למנוע דום נשימה שעלול להיגרם במהלך השינה ר"ל.

החוקרים טוענים כי שינה על צד שמאל של הגוף, היא התנוחה המומלצת עבור כל אדם באשר הוא וגם אם אינו ישן, אלא רק שוכב – טוב יעשה אם יאמץ את צד שמאל. ומדוע? לטענתם, שינה על צד ימין מביאה חולאים רבים לגוף כגון: בעיות עיכול, נזק בלתי הפיך לגב, בעיות בנשימה ואפילו אסטמה שיכולה להתפתח רק כתוצאה משינה על צד זה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לעומת זאת, השינה על צד שמאל מביאה ליתרונות רבים - אותם מנו המומחים בזה אחר זה:

1. משפיעה לטובה על תהליכי העיכול, מונעת ממיצי קיבה מיותרים לעלות אל הושט ובכך מונעת צרבות.

2. מסייעת בפעולת הזרמת הדם משריר הלב ובחזרה אליו.

3. עוזרת בתהליך הפחתת הרעלים ממערכת העיכול והשתן.

4. מעודדת ניקוז נוזלים מהגוף למחזור הדם, על ידי הובלת הנוזלים בתנועה טבעית – לטחול ולשאר האיברים החיוניים במערכת הלימפה.

5. שומרת על יציבות ובריאות עמוד השדרה.

6. הריוניות – שינה על צד שמאל מאפשרת זרימת דם טובה יותר בגוף, ויעילה הן לאמא והן לעובר.

ומה אומרת על כך הפרספקטיבה התורנית?

בספר 'הלכות דעות לרמב"ם', בפרקי הרפואה, הלכה ה' – כתוב: "לא יישן אדם לא על פניו ולא על ערפו, אלא על צדו. ובתחילת הלילה – על צד שמאל, ובסוף הלילה – על צד ימין".

והטעם לכך, אליבא דגאון הרפואה היהודי – ר' משה בן מיימון הינו: לעיכול המזון בגופנו ישנם שלושה שלבים – בקיבה (על ידי המיצים), בכבד ובאיברי הגוף השונים. בתחילת השינה, רצוי לשכב על צד שמאל, כי זה מה ששומר על תהליך העיכול בקיבה. הכבד לעומת זאת, נמצא בצד ימין של גופנו וכדי לעזור לתהליך העיכול גם שם – יש להחליף את התנוחה, ולעבור לישון על צד ימין. 

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה