בריאות ותזונה

סוף סוף שקט: להרגע עם תה קמומיל

הוא מרגיע, מסייע בקשיי שינה, ומטפל בהפרעות במערכת העיכול. כדאי לחלוט אותו בעצמנו בבית - אחרי סינון, כמובן - כך נהנה אף יותר מיתרונותיו הרבים

אא

אחד מצמחי המרפא הידועים שרבים גדלו עליו הוא הקמומיל (בבונג), ואכן יתרונותיו רבים.

אפתח ואספר שכבר מספר פעמים הצעתי צמח זה למטופלים שסבלו מקושי להירדם. הצעתי להם לשתות כמה כוסות ביום ושוב כוס נוספת לקראת השינה, והם הצליחו להירדם לאחר שכבר שנים לא הצליחו לעשות זאת באופן כל כך קל. עובדה זאת מלמדת על אחת התכונות של הקמומיל - היכולת שלו להרגיע. ביכולתו להרגיע אף במצבי מתח מנטאלי רגשי, חרדה, אי שקט ודיכאון קלים.

תחום פעילות נוספת לקמומיל נמצא במערכת העיכול. ואכן לעיתים קרובות אני מציע למטופלי לשתותו בתור חליטה לאלו הסובלים מהפרעות עיכול ומרגישויות בקיבה. הוא מסייע להורדת נפיחויות בקיבה משחרר התכווצויות וכאבי בטן. מסייע לקיבה לבצע את פעילותה. כמו כן, אפשר להסתייע בו להרגעה והקלה בהפרעות עיכול שונות הקשורות למעיים כגון: כאבים דלקות וזיהומים שונים במערכת העיכול ובכלל תופעות של תסמונת המעי הרגיז. הקמומיל יכול לשמש באופן כללי כמרגיע כאבים קלים במקומות שונים בגוף כגון: כאבי ראש, פרקים, שרירים ועוד. נשים בתחילת הריון הסובלות מבחילות יכולות לשתות את הקמומיל והוא יכול לסייע להן.

הקמומיל יכול לסייע בחיטוי, ומכאן שניתן לנקות באמצעותו פצעים, דלקות עור שונות כגון באטופיק דרמטיטיס, ואפילו במצבים של דלקות עיניים, גרד ואדמומיות בעיניים. ניתן לטבול צמר גפן ולהניח על המקום. כמו כן, יכול לשמש במצבים של גרד חיצוני על העור, וכיום אכן ניתן למצוא את הצמח כמשולב במשחות וקרמים שונים.

כשהצעתי למטופלים שימוש בקמומיל הם שאלו אותי האם מדובר בתיונים המוכרים. עניתי שאפשר להשתמש גם בהם, אולם רצוי לרכוש עלים יבשים שנמכרים בתפזורת בחנויות טבע. הדרך ליצירת חליטה היא לקחת כף של העלים היבשים ולשים בצנצנת עם מים, לכסות ולהניח למשך כרבע שעה עד עשרים דקות. לאחר מכן יש לסנן את התה במסננת (50 מ"ש לפחות) ולשתות את הנוזל בלבד, ללא העלים.

ניתן לשתות את הקמומיל כך, ללא דילול, אלא אם כן הוא חזק מדי לטעמו של השותה. ניתן לשתות מספר כוסות ביום. יש הטוענים שהטעם של החליטה אינו טעים כל כך. ובכן מתוך ניסיון, לרוב מתרגלים לטעם ויש שעם הזמן מתחילים לאהוב אותו אבל מעבר לכך היתרונות שבו עולים על טעמו ולכן לא כדאי לוותר עליו בשל טעמו.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה