חדשות יהדות

רב הכותל: נשים ידליקו נרות חנוכה בעזרת ישראל

הרב שמואל רבינוביץ' הצהיר כי על מנת למנוע מחלוקות בכותל, ולפתור את המחלוקת סביב הדלקת נרות בעזרת נשים – יתמוך בהקמת עזרת ישראל

אא

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ' סיפר כי דן עם המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד דינה זילבר בבקשתה לשלב נשים בטקס הדלקת נרות חנוכה הממלכתי בכותל המערבי, והצהיר כי שרות הממשלה ידליקו חנוכיה משנית ב'עזרת ישראל' בכותל, אך עם זאת לא ישתתפו בהדלקה המרכזית בעזרת הגברים.

לדבריו: "כבר לפני חודש, הוזמנו שרות הממשלה גילה גמליאל ומירי רגב להשתתף בטקס הדלקת נרות ב'עזרת ישראל', כמו בשנה שחלפה".

"על פי תפיסתי האישית והתורנית אין מקום לרחבת תפילה נוספת בכותל. על המתפללים והמבקרים בכותל לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור. למרות זאת תמכתי באימוץ פשרה מתוך העקרון היהודי שדרכנו היא דרך התורה, שדרכיה "דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

"חבל לי שיתר הצדדים לא מונעים מאותם השיקולים. דווקא בכותל המערבי היה לכולנו להתאחד ולהתפשר סביב השלום, ולא לבחור בדרך המחלוקת שהחריבה את בית מקדשנו", אמר.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

הרב רבינוביץ' תומך בהקמת טקס חילופי נוסף לטקס הרשמי ב'עזרת ישראל': "כדי להביא שלום לכותל, החלטתי לתמוך בהקמת 'עזרת ישראל', וכך לענות על הדרישות של כולם, ולפתור את כל המחלוקת".

עוד הוסיף הרב כי בשיתוף עם מזכיר הממשלה הם מנסים להגיע להבנות עם יתר הזרמים, ולהגיע לשלום: "מזכיר הממשלה מוביל בשבועות האחרונים דיונים קדחתניים לסיכום תהליך ארוך, עדין ורגיש שמטרתו להגיע להסדר בנוגע לדרישות הזרמים השונים בכותל המערבי. רק הבוקר התקיים דיון בנושא".

"בשל דרישות מרחיקות לכת לפיתוח ובנייה מסיביים במתחם 'רחבת ישראל', התעכב התהליך. יש לטפל באזור הכותל המערבי בעדינות, ומתוך תשומת לב למכלול השיקולים האזוריים. אסור שנפתור בעיה אחת, ונבעיר אש מכיוון אחר. מתוך עקרון זה הושגה פריצת דרך משמעותית לקראת הסדרת מעמד 'עזרת ישראל' באופן שיהיה מקובל על כל הצדדים".

תגיות:הכותלהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה