בריאות ותזונה

שעונית (פסיפלורה)

אחד הצמחים והפירות המיוחדים ביופיים ובטעמם הוא הפסיפלורה

אא

אחד הצמחים והפירות המיוחדים ביופיים ובטעמם הוא הפסיפלורה. ניתן למצוא את הפסיפלורה במוצרים רבים ומגוונים, החל מקרטיבים וכלה במוצרי בריאות וטיפוח.

האם מלבד הניחוח המיוחד יש לפסיפלורה גם ערך בריאותי? אפתח ואציין שיתרונות הפסיפלורה מצויים בפרי, בפרחים ובעלים. ובכן, התפקיד המרכזי של הפסיפלורה על פי רפואת הצמחים המודרנית הוא הרגעה במצבים הנובעים מעודף פעילות עצבית. הפסיפלורה מרגיעה במצבי אי שקט, חרדה ומתח מתמשך. כמו כן, היא מסייעת להשרות שינה במצבים של נדודי שינה, ויכולה לסייע גם במצבים של התנהגות היפראקטיבית. אף הסובלים מלחץ דם גבוה יכולים להסתייע בפסיפלורה.

הפסיפלורה מכילה ויטמינים ומינרלים שונים אבל בעיקר מכילה ויטמין C מה שהופך אותה לפרי שמסייע לחיזוק המערכת החיסונית. אף לזרעי הפסיפלורה יש תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות. הם עשירים בסיבים תזונתיים המסיסים במים. לסיבים השפעה רבה על תהליך העיכול. לדוגמה, הם מסייעים לזירוז תהליך ההתרוקנות במצבים של עצירות, נותנים תחושה של שובע לאורך זמן - מה שמסייע לטיפול באכילת יתר, וסופחים אליהם סוכר וכולסטרול ובכך הם מסייעים לירידה ברמתם בדם וכן מסייעים למניעת סוכרת ומחלות כל דם ולב.

אף מיץ הפרי מכיל חומרים המסייעים לזירוז פעולת העיכול, ובסופו של דבר מסייעים לניקוי מערכת המעי. ניתן לקנות את הפרי, ובאזורים חמים ניתן אף לגדל אותו, אך מדובר בצמח מטפס הדורש גדר להישען עליה. הוא מתפתח מהר מאוד ולעיתים כבר תוך שנה יכול לכסות גדר. הפרי מיוחד גם בקטיף שלו. רבים אינם יודעים אבל את הפרי אוכלים כשהקליפה שלו יבשה. בעצם אף לא צריך לקטוף אותו, משום שכאשר הוא בשל הוא נושר.  ניתן לנער את השיח ולזרז את הנשירה ואז אוספים את הפרי מהרצפה. ניתן לחתוך אותו לשניים ולאכול את תכולתו בכפית, כולל את הזרעים. כאמור, אף בעלי ופרחי הפסיפלורה ניתן להשתמש. יש לתת לתוך כוס כפית מהעלים ולהערות מים רותחים, להמתין כ-10 דקות ולאחר כן יש לסנן ולשתות. יש לשים לב כי המיץ אינו מומלץ לנשים בהריון ומניקות. כמו כן כיון שהצמח יכול להרגיע ולהשרות שינה, אין לשתות את החליטה לפני נהיגה.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:פסיפלורהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה