בריאות ותזונה

ריח של בריאות: על החלופות הטבעיות לדאודורנט

כשאנו עומדים מול מדף הדאודורנטים, לרוב נשאל את עצמנו מה הריח המועדף עלינו, או מה מחיר המוצר. אבל מה עם הבריאות? וכיצד סודה לשתייה ואבן קריסטל יכולות לשמש חלופות בטוחות לשמירה על ריח גוף נעים?

אא

בימות הקיץ, כשאנו עומדים מול מדף הדאודורנטים, לרוב מערכת השיקולים שלנו בבחירת הדאודורנט תתלבט בין נעימות ריחו או מחירו. אני מבקש לעסוק במאמר זה בשיקול נוסף שיש להביא בחשבון, והוא ההיבט הבריאותי של הדאודורנט.

מדוע נוצר ריח לא נעים? גופנו מפריש זיעה דרך בלוטת הזיעה. לרוב, לא הזיעה עצמה היא מקור הריח. הריח נוצר כתוצאה מפעילות של חיידקים ופטריות המפוזרים על העור ואשר מפרקים חומרים מסוימים בזיעה. הדיאודורנט פועל בכמה דרכים: א. מכיל חומרים נוגדי חיידקים ונוגדי זיהום, כדי למנוע את תהליך יצירת הריח הלא נעים. ב. יש המכילים חומרי בישום שונים הכוללים אלכוהול וחומרים נוספים שיכולים לגרום לאלרגיה עורית המתבטאת בגרד, אודם ולעיתים אף נפיחויות באזור המגורה. ג. דאודורנטים המכילים חומרים אנטי-פרספירנטים. חומרים אלו מכילים מלחי אלומיניום ועוד, אשר מכווצים את בלוטות הזיעה ובעצם מונעים הפרשת זיעה. יש דעות שונות בקרב החוקרים האם אפשר להשתמש בחומרים אלו או שמא הם עלולים להיות גורם מזיק לאורך שנים, כיון שהם מונעים פעולה טבעית של הפרשת זיעה. בכל מקרה הם מכילים כימיקלים שספיגתם לדם דרך העור אינה רצויה. למעשה, מצאתי אנשים שפיתחו רגישויות לדאודורנטים השונים המצויים בשוק ולכן אני רוצה להציע מספר חלופות.    

א. סודה לשתיה: סודה לשתיה מכילה חומרים בעלי אופי בסיסי (לעומת חומצי). החיידקים שאותם הזכרנו צריכים סביבה חומצית כדי להתקיים אי לכך אם משנים להם את הסביבה מחומצית לבסיסית הם אינם יכולים להתקיים ובכך פותרים את בעיית הריח בלי לפגוע בתהליך ההזעה באמצעי פשוט וזול (אם כי נטול ריח מבסם). מה שיש לעשות הוא, ליטול את האבקה ולהמיס אותה במעט מים עד לכדי עיסה, ולמרוח. ב. אבן קריסטל: זוהי אבן מינרלית נטולת צבע או ריח ואשר מכילה פוטסיום אלום, מים, מלחים ומינרלים. החומרים הטבעיים שבאבן הטבעית מיצרים אף הם סביבה בסיסית ובכך הורגים את החיידקים המביאים לריח. זוהי אבן שעלותה נמוכה מאוד והיא מחזיקה למשך הרבה שנים ללא אלרגיות וללא תופעות לוואי שונות. יש להעביר אותה על אזור מעט רטוב כגון אחרי מקלחת וההשפעה נשמרת למשך כ-24 שעות. 

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותדאודורנטזיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה