בריאות ותזונה

סיליקה: המינרל המחזק שלא הכרתם

כשאנשים מסתכלים על עצמם בראי ורואים עור יבש ומחוספס, הם בדרך כלל חושבים שקרם יעזור. אבל טיפול חיצוני מסוג זה אינו טיפול אמיתי בבעיה. הכירו את הסיליקה (בעברית: צורן), המינרל המצוי במלפפון, שמחזק את רקמות החיבור בגוף - גידים ורצועות - וגם את העור והציפורניים

אא

במאמרי הקודם הזכרתי את מינרל הסיליקה המצוי במלפפון. המינרלים המוכרים לנו לרוב הם ברזל סידן אשלגן, מגנזיום ואולם מינרל חשוב זה אינו מוכר ולכן בחרתי להקדיש מאמרי זה אליו. סיליקה או בשמו העברי צורן חיוני לחיזוק ותמיכה בשלמות רקמת החיבור בגוף. רקמת החיבור כוללת תאים מסוגים שונים כגון תאי קולגן אשר תפקידם לשמש להגנה תמיכה וקישור בין אברים שונים בגוף כגון גידים ורצועות. בתוך העצמות ישנם רקמות חיבור המחזיקות את רקמת העצם ומדביקות את רקמת העצם כדי שתקבל את צורת העצם כמו שהיא. רקמת החיבור היא חומר המוצא אף לעור לשיער לציפורניים, ומכאן שחשיבות הסיליקה גם ביצור עור חלק ומבריק, שיער מבריק, שמירה על ציפורנים יפות וחזקות ובעיקר בלתי שבירות. לאור הדברים עולה שאחד הכלים לטפל בנשירת שיער יהיה הגברת הצריכה של הסיליקה. אכן בפורמולות צמחים המיועדות לטיפול בנשירת שיער נמצא הרבה פעמים אף מינרל זה.

לאור הדברים חיסרון בסיליקה יכול להיות אחד ההסברים לשיער יבש ודהוי, הזדקנות העור, ציפורניים שבירות, עור מחוספס ועוד. לעיתים כשאנשים מסתכלים על עצמם בראי ורואים עור יבש ומחוספס, הם חושבים על איזה קרם. אולם, יש להבין שטיפול חיצוני מסוג זה אינו טיפול אמיתי בבעיה. זהו טיפול המוגבל לזמן עד אשר ייספג הקרם ויעלם. יש לחשוב על טיפול עומק האומר שאם יש בעיית עור כגון יובש  או חיספוס כנראה יש איזה חסר בגוף שיש להשלימו. או שקיימת בעיית ספיגה לחומרים חיוניים לבריאות הגוף. הפתרון הנכון הוא  חיזוק רמת הסיליקה בתזונה.

היכן ניתן למצוא את הסיליקה במזון? ובכן, כאמור במלפפון. אבל הוא נמצא בעיקר בכמויות גבוהות מאוד בשיבולת שועל (קווקר) ובכמויות קטנות יותר גם (בסדר יורד) בדוחן, שעורה, תפוחי אדמה, חיטה מלאה. לכן מומלץ מאוד לצרוך דייסת קווקר. הסיליקה נמצא בכמויות גבוהות מאוד בצמח הנקרא שבטבט. את השבטבט ניתן למצוא בסוגי שמפו טבעיים המבוססים על צמח זה. כמו כן ניתן למוצאו בכמוסות המכילות אותו. 

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה