בריאות ותזונה

תמר הינדי: הפרי המסתורי שעוזר להרזיה

נחשפתי לאחרונה לפרי מאוד מיוחד ושמו תמר הינדי. הפרי משפיע לטובה על מערכת העיכול, מסייע להרזיה ולדיכוי התיאבון. אפשר לאכול אותו בשייק פירות, או בצורת סוכריה לפני כל ארוחה

אא

נחשפתי לאחרונה לפרי מאוד מיוחד ושמו תמר הינדי. טעמו מתוק חמוץ, והחמיצות גבוהה מאוד. הוא בעל ערך תזונתי גבוה ומכיל ויטמינים ומינרלים שונים כגון ויטמין C, E, וויטמינים מקבוצת B. כמו כן, מכיל מינרלים שונים כגון סידן, זרחן, אשלגן וברזל. הפרי משפיע לטובה על מערכת העיכול ובמיוחד מסייע ליציאות טובות לסובלים מעצירות, משום שהוא מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים. הוא ממריץ את פעילות כיס מרה, וכן יכול לסייע לפעילות עיכול המזון. יתרונות אלו של הפרי יכולים לסייע אף להפחתת רמת הכולסטרול והסוכר בדם.

אולם, יתרונו המיוחד של הפרי הוא דווקא בסיוע שלו להרזיה ולדיכוי תיאבון. הוא מכיל תרכובת הנקראת חומצה הידרוקסיציטרית. חומצה זאת מעכבת אנזים שאחראי על אגירת שומן.

הפרי מסייע להעלאת רמת הסרוטונין בדם ובכך תורם אף לדיכוי התיאבון. שתי תכונות אלו תורמות לירידה במשקל. הפרי הוא אנטי דלקתי ולכן נהוג לצרוך אותו במצבים של דלקות פרקים, גאוט, דלקות עיניים ועוד. הוא מוכר אף כמחזק מערכת הנשימה. יחד עם זאת, הנוטלים תרופות נוגדות קרישה ומורידי לחץ דם, ישימו לב באכלם את התמר ההינדי שלא יוריד לחץ דם יותר מדי וכן שלא תיווצר ירידה מוגזמת ברמת הכולסטרול.

אכילת הפרי כפי שהוא עלולה לגרום לדחייה בשל טעמו החמוץ החזק ועל כן כדי למתן את הטעם ניתן לשלב את הפרי בשייק בשילוב פירות נוספים, כגון תפוח, אגס, שקדים, אגוזים או אפילו אבוקדו. לדיכוי תאבון מומלץ להשתמש שימוש ארוך טווח בסוכריות שנעשו מהפרי. יש לאכול סוכריה לפני כל ארוחה. לאחר מספר חודשים רצופים הצמח מעלה את רמות הסרוטונין בדם ('הורמון השמחה'). כשהורמון זה עולה בדם, מצב הרוח עולה והתיאבון הולך ופוחת. למי שסובל מעצירות כרונית קשה מומלץ לאכול כף עד שתים לפני השינה. לבריאות!

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותתמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה