בריאות ותזונה

קיווי

הוא לא רק טעים ועסיסי - לקיווי יתרונות בריאותיים רבים

אא

הוא עסיסי, מרענן ויפה לעיניים במראהו. כיף לאכול אותו בפני עצמו - אך הוא אף מוסיף בטעמו המיוחד לסלט הפירות. כן, זה הקיווי. מסתבר שפרי זה אינו מיוחד רק במראהו ובטעמו כי אם אף באיכויות הבריאותיות אותם הוא מכיל. הקיווי ייחודי מאוד בתכולת ויטמין C. פרי בגודל בינוני יכול להכיל כמעט את כל הכמות היומית של ויטמין C שאדם צריך לצרוך ביום. תפקידי הוויטמין ידועים ומפורסמים, לדוגמה: ויטמין C משמש כמנטרל רעלים שמתפתחים בגוף (נוגד חמצון) דבר החשוב מאוד להגנה על התאים השונים. הוא מגן אף על ה-DNA, דבר בעל תרומה חשובה למניעת סרטן. ויטמין C מסייע למניעת טרשת עורקים ושבץ במוח בכך שמונע חמצון של הכולסטרול והפיכתו לחומר שסותם את כלי הדם. הוא מסייע למניעת קטרקט ועוד.

לקיווי תפקיד חשוב בשמירה על מערכת העיכול, כי הוא עשיר בסיבים תזונתיים. הסיבים תורמים למערכת העיכול בכמה מובנים: הם מונעים עצירות ומגבירים את תדירות היציאות, מגדילים את נפח הצואה, מרככים אותה ומגבירים את תנועתיות המעי. הסיבים מסייעים להגדלת אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים, ומסייעים באיזון רמת הכולסטרול והסוכר בדם. הסיבים אף מסייעים במניעת תהליכים סרטניים במעי ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הקיווי מסייע לפעילות מערכת העיכול מהיבט נוסף. הוא מכיל אנזימי עיכול שונים כשהעיקרי נקרא אקטינידין המסייע בתהליך עיכול החלבונים ובזירוז פעילות המעיים. בכך מפחיתים האנזימים מצבי נפיחות ותסיסה במעיים ומזרזים את מעבר המזון וההתנקות במעיים.  הקיווי עשיר מאוד באשלגן. האשלגן חשוב לבריאות הגוף מכמה היבטים, כגון סיוע לאיזון קצב הלב ולחץ הדם. הוא מסייע לאיזון חומציות ובסיסיות בגוף ועוד. הקיווי עשיר בלוטאין וזאקסנטין. חומרים אלו תורמים לבריאות העין והראיה. רמת האינדקס הגליקמי (מהירות הפיכת הסוכר של הקיווי לגלוקוז בדם) של הקיווי יחסית נמוכה, מה שמקל יותר על הסוכרתיים לצרוך אותו. את הקיווי ניתן לאכול בדרכים שונות: ניתן לקלוף אותו, או לחצות אותו לשניים ואז לאוכלו בכפית כמו מלון. אלו שיש להם נטייה משפחתית ליצירת אבנים בכיס מרה או בכליות רצוי שיצמצמו מאוד באכילת הקיווי בשל חומצה אוכסלית המצויה בו.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותקיווי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה