בריאות ותזונה

בחזרה לבסיס: על מזון חומצי ובסיסי, חלק ב'

לאיזון בין מזון בסיסי למזון חומצי יש השפעה רבה על בריאותנו, כמו גם על מצב רוחנו, כמות השינה ואיכותה, ורמת האנרגיה שלנו. אילו מחלות עלולות להתפתח בסביבה בסיסית או חומצית מדי?

אא

בשבוע שעבר הזכרנו שהסביבה הכימית בה פועל גופנו מהווה את אחד התנאים לבריאות הגוף. הסביבה הכימית מוגדרת כ'חומצית' לעומת סביבה בסיסית. כמובן שישנן רמות שונות הקובעות את רמת החומציות או הבסיסיות (PH).

מהן המחלות העלולות להתפתח בסביבה חומצית או בסיסית? מצב של חומציות יתר יכול לגרום לדלקות שונות בגוף, כאבי גוף כגון בפיברומיאלגיה, כאבי פרקים ודלקות פרקים, בריחת סידן, צמיחת פטריות ושמרים. מצב זה מעודד התרבות של טפילים ונגיפים, לחץ דם גבוה דופק מהיר ומחלות לב, אבנים בכליות, עייפות כרונית, ואף סרטן. לעומת זאת, מצב של בסיסיות יתר בגוף עלול לגרום למחלות כליות, זיהומים בדרכי שתן, מחלות שונות הקשורות לדרכי נשימה, כאבי בטן, עצבנות, רגזנות ועוד.

לאור הדברים, מה צריכה להיות הגישה הטיפולית במצבי חוסר איזון? אם יאובחן שהסביבה הכימית שבתוך גופו של המטופל חומצית יתר על המידה, יש להגביר את הצריכה של המזון הגורם לתגובה בסיסית. לעומת זאת, אם יאובחן שהסביבה הכימית שבתוך גופו של המטופל בסיסית נגביר את הצריכה של המזון הגורם לתגובה חומצית. ישנן דרכים שונות לזהות את המצב הכימי של הגוף. ניתן לדעת זאת באמצעים שונים כגון: נייר בדיקה הנקרא "נייר PH". יש אף מכשור שיכול לתת לנו את תמונת המצב. אולם, ניתן גם לדעת על פי סגנון ואורח חייו של המטופל, המזון שאוכל, מצב רוחו, כמות השינה ואיכותה ועוד.

די בהתבוננות קלה על המציאות שבה אנו חיים כדי להיווכח שרוב מזונו של אדם בן זמננו כולל חלבון מן החי, סוכרים, דגני חיטה, קפה, תה וכדומה. כלומר, מזונות יוצרי חומצה. מעבר לכך, האווירה בה אנחנו חיים רווית מתח. כן אנו מוצאים חוסר או עודף של פעילות גופנית שאף הם מחזקים את החומציות בגוף. לאור כל זאת, ברור שכדי לאזן את הפעילות הכימית בגוף עלינו להגביר את הצריכה של ירקות ופירות בתזונה היומית שלנו ולהמעיט במזונות יוצרי חומצה.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

למאמר הקודם: מזון חומצי ובסיסי (חלק א')

תגיות:בריאותחמוצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה