בריאות ותזונה

ונשמרתם: מה הקשר בין השמנה בטנית לסוכרת?

עודף משקל הוא הגורם העיקרי לעלייה בשיעורי התפתחות הסוכרת בגוף. "ברגע שיש לנו עלייה במשקל, ובעיקר תופעה של השמנה בטנית – הדבר כרוך בשחרור חומרים שונים מתאי השומן, שיוצרים תנגודת לפעילות האינסולין בגוף"

אא

מי שחווה עלייה דרסטית ומשמעותית במשקל, ודאי הוזהר על ידי רופא המשפחה שלו – להתחיל להיכנס למשטר הדוק של תזונה ופעילות גופנית, שירחיקו אותו מן הסוכרת. האם קשורים השניים זה בזה? יותר ממה שנדמה לכם. לדברי ד"ר מאיה איש שלום – מומחית לסוכרת במכון האינדוקריני באיכילוב – עודף משקל הוא הגורם העיקרי לעלייה בשיעורי התפתחות הסוכרת בגוף. "ברגע שיש לנו עלייה במשקל, ובעיקר תופעה של השמנה בטנית – הדבר כרוך בשחרור חומרים שונים מתאי השומן, שיוצרים תנגודת לפעילות האינסולין בגוף".

אותם תאי שומן שבאים במגע עם הורמון האינסולין, בעצם 'חוסמים את דרכו' ומפריעים לו להטמיע את הסוכר בתאי גופנו השונים. מחקרים רבים שנעשו בתחום מציעים דרכי טיפול שונות כמו תזונה נכונה שתביא לירידה ברמות השומן כמו גם ברמות הסוכר, פעילות גופנית סדירה, נטילת תוספי מזון, שתיית תה מרווה ושינוי קיצוני של אורח החיים לצד נטילת טיפול תרופתי, במקרה הצורך.

אז למה בעצם הסוכר כל כך מזיק לנו?

מחקרים מראים שישנו קשר ישיר בין מחלות לב לצריכת סוכר מוגברת. מה גם שמדובר ב'מעגל סגור': ככל שאדם צורך יותר סוכר, כך הגוף שלו 'מתמכר' לטעם ודורש להאביס אותו ביותר ויותר מתוקים, שמשאירים אותו במאבק אינסופי מול בעיית ההשמנה וממילא מגבירים את הסיכון שלו לחלות באי אלו תחלואים ומחלות.

מממצאי מחקר שנעשה לפני כעשור באוניברסיטת פרינסטון, ארה"ב – עולה הנתון המדהים הבא: המוח מסוגל ליצור תלות בסוכרים שאנחנו צורכים, גם כאשר מדובר בכמויות מזעריות יחסית. מיד לאחר מכן יצא איגוד הקרדיולוגים האמריקני בהמלצה לצרוך חמישה אחוזים פחות מהתצרוכת התזונתית היומית של מנת הסוכרים, ולהיות עם 'יד על הדופק' כל עוד החשק שלנו למתוק – שריר וקיים.

תגיות:בריאותסכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה