בריאות ותזונה

צרות של תינוקות: כך תקלו על כאבי בקיעת השיניים שלהם

לא בטוחים מי סובל יותר מתהליך בקיעת שיני החלב של הילד שלכם, אתם או הוא? בדיוק לשם כך, אספנו לכם מספר טיפים חשובים שיקלו עליכם את החיים

אא

צרות של קטנטנים: עד שהפכתם להיות הורים, לא ידעתם עד כמה תהליך בקיעת השיניים של העולל שלכם עשוי לתפוס חלק כל כך משמעותי בחיים שלכם ושלו. שלא לדבר על השיחות, שהפכו להיות תכופות בנושא עם כל מי שרק יכול לספק קצה קצהו של מידע שעשוי להקל עליכם כהורים בנושא. וכן, זה גם כואב מאוד לראות אותם קטנים כל כך וסובלים כל כך הרבה...

בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שעשויים להקל עליכם את התהליך:

1. עיסוי עדין של החניכיים – אם תעסו לתינוק את החניכיים בעדינות בעזרת האצבעות – הדבר עשוי להקל עליו מאוד. כמובן, חשוב לרחוץ היטב את הידיים לפני שמכניסים אותן לפיו.

2. ג'ל להרגעה – בבתי המרקחת השונים תוכלו למצוא משחות ג'ל שונות שתפקידן להקל על תהליך בקיעת השן, ושניתן למרוח מקומית באזור שבו השן צומחת. כמובן חשוב מאוד להשתמש רק במשחות שיש להן אישור של משרד הבריאות.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

3. תרופות הומיאופתיות – קיימות בשוק תרופות שונות המיועדות להקלה על צמיחת השיניים, וכדאי לקבל המלצות לתרופות יעילות בתחום מאנשי מקצוע או הורים אחרים בעלי ניסיון אישי.

4. נשכנים – על פי רוב, בכל חנות למוצרי תינוקות או חנות צעצועים בסיסית תוכלו למצוא נשכנים שמלאים בנוזל, שאפשר להקפיא או לקרר, ואז לתת לילד לשחק איתם, להכניס לפה ולנשוך, והקור שבנשכן מועבר לחניכיו של התינוק, מרגיע את הכאב ועשוי להקל עליו מאוד.

5. תרופות נגד כאבים – את אלה כמובן מומלץ לשמור כאופציה אחרונה, במקרים קיצוניים בהם נראה לכם שהתינוק שלכם סובל מאוד, ואתם בטוחים שלא מדובר בבעיה בריאותית אחרת שמצריכה טיפול. אם יש לכם ספק – כדאי שתפנו קודם לרופא.

חשוב לציין, כי על פי רוב, שיניים בוקעות בגיל חצי שנה, ויש גם מקרים נדירים בהם השיניים מתחילות לבקוע גם אחרי גיל שנה וחצי, אבל בכל מקרה עד גיל שלוש אמורות לצמוח כל עשרים שיני החלב, אצל מרבית הילדים. לכן הסירו דאגה מליבכם, אם התינוק שלכם כבר בן שנה, אבל עדיין מחייך חיוך חסר שיניים...

בנוסף, הבקיעה מלווה לרוב בנפיחויות בחניכיים, לצד חוסר שקט של התינוק והפרשות מרובות של רוק. אם אתם נתקלים בתסמינים נוספים, כמו שלשולים, כאבי אוזניים או חום גבוה – לא כדאי לשייך זאת אוטומטית לבקיעת השיניים, אלא ללכת לרופא שיבדוק את התינוק. שכן לטענת הרופאים כיום, בקיעת שיניים לא אמורה לגרום לתסמינים מסוג זה.

והעיקר, הרבו בתפילות עבור הקטנטנים שלכם. אין דבר שיכול לסייע יותר מתפילה מלב חם של הורים על ילדיהם...

תגיות:שינייםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה