חדשות יהדות

האם החפץ חיים אמר שבתום עשר שמיטות תבוא הגאולה?

מספר רבנים שמעו מפי ה'חפץ חיים' אחרי מלחמת העולם הראשונה, כי 25 שנים לאחריה תפרוץ מלחמה שהראשונה תהיה לעומתה כמשחק ילדים, ו-75 שנים לאחר השנייה תפרוץ מלחמה שלישית

אא

ייתכן שגם אתם נתקלתם בזה: מייל, סרטון או הודעת ווטסאפ שמבשרים כי ה'חפץ חיים' חזה מלחמת עולם שלישית ממש בתקופתנו. האם ה'חפץ חיים' אמר זאת? כנראה שכן. אבל סביר גם שכוונתו הייתה שונה מהפרשנות אותה אנו מעניקים לדברים.

מספר רבנים סיפרו בשלב זה או אחר ששמעו מפי ה'חפץ חיים' אחרי מלחמת העולם הראשונה, כי 25 שנים לאחריה תפרוץ מלחמה שהראשונה תהיה לעומתה כמשחק ילדים, ו-75 שנים לאחר השנייה תפרוץ מלחמה שלישית גדולה מכולם, ואז יבוא משיח. לפי חשבון זה, 75 שנים אחרי מלחמת העולם השנייה מלאו ממש בסוף תשע"ה.

האם ה'חפץ חיים' התכוון לגשם של פצצות אטום שיפלו על האנושות? לאו דווקא. המגיד הירושלמי רבי שלום שבדרון זצ"ל סיפר שהמשגיח של ישיבת מיר, רבי יחזקאל לוינשטיין, דיבר פעם בפני אברכי הכולל בו למד רבי שלום שבדרון בצעירותו. בדבריו סיפר כי שמע בשם ה'חפץ חיים' שחזה מלחמת עולם שלישית נוראה פי כמה מהמלחמה השנייה.

"אימה ופחד נפלו על כל השומעים", סיפר רבי שלום שבדרון, "ואני העזתי לשאול את המשגיח, תוך בקשת מחילה: בשביל מה צריכים לדבר דברים כה קשים? צריכים להתפלל אחרי המלחמה שהייתה, שלא יבוא גזר דין כזה, ולמה לומר דברים כאלה?

"המשגיח נעשה נלהב כעמוד אש ואמר: 'אתה בכלל לא הבנת במה מדובר, ואל מה התכוון ה'חפץ חיים' בדברים אלה. ה'חפץ חיים' התכוון בעיקר לכך שיהיה חושך באמונה. החשכה באמונה, שהיתה במלחמת העולם הראשונה, הייתה משחק מול החשכה באמונה, שהיתה במלחמת העולם השניה. והחשכה באמונה שתהיה במלחמת העולם השלישית – כל מה שהיה קודם ייראה כמשחק, ואנחנו נמצאים כעת בעיצומה של המלחמה הזו'."

הרב לוינשטיין המשיך והסביר לרבי שלום שבדרון, שהסתר הפנים הולך ומעמיק ממלחמה למלחמה, ו'מלחמת עולם שלישית' מסמלת את הסתר הפנים העמוק ביותר והקשה ביותר, והניסיון לדבוק בהשם ולהאמין – הוא עיקר המלחמה הזו, שאחריה תבוא הגאולה השלמה. (מתוך: 'שאל אביך ויגדך')

אגב, ישנה נבואה מפורסמת אחרת של ה'חפץ חיים' זצ"ל, שהתגשמה אחרי מלחמת העולם השניה: כשעלה היטלר לשלטון, זמן קצר לפני פטירתו של ה'חפץ חיים', שאל הרבי מפוניבז' את החפץ חיים, אם יעלה בידו של הצורר להשמיד את כל היהודים כפי תכניתו. ה'חפץ חיים' ענה שזה בוודאי לא יקרה. מעולם לא הצליח מישהו לכלות ולמגר את כל עמנו בכל ארצות פזורינו. כתוב במפורש: "אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה".

הוסיף הרבי מפוניבז' ושאל: "אם ח"ו יעלה בידי הצורר להשמיד את יהדות אירופה, רוב מניין ובניין של עם ישראל, מי הוא זה אפוא המחנה אשר ישאר לפליטה?". ועל זה ענהו ה'חפץ חיים' זצ"ל: "גם זה כתוב במפורש בדברי הנביאים (עובדיה א,יז): "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש".

ואכן, אחרי חורבן יהדות אירופה, עולם התורה השתקם ונבנה מחדש בארץ ישראל.

צפו בהרצאת הרב זמיר כהן על נבואות אחרית הימים:

 

הרב פנגר על אחרית הימים, חלק ב':

 

תגיות:החפץ חייםנבואהמלחמת עולם שלישיתגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה