בריאות ותזונה

שבע עצות פרקטיות לשימושים רפואיים בבצל

כנראה שלא סתם אימצו אותו סבתות רבות, לטיפול במגוון בעיות רפואיות. למרות היותו חריף (ואולי בזכות זה) - לבצל שלל סגולות רפואיות, אותן נציג כאן על קצה המזלג

אא

1. ערבוב של בצל קצוץ עם קומץ ייצור סירופ יעיל במיוחד נגד שיעול. 

2. סובלים מחום גבוה? חתיכות בצל מתחת לגרביים מחממות לפני השינה, יעשו את העבודה טוב פי כמה מכל אמבטיית מים קרים. במקביל, טבלו רטייה בחומץ תפוחים והניחו על המצח. החום יירד במהירות מופלאה. 

3. בבצל ישנו חומר אנטי דלקתי שמועיל ביותר בכאבי אוזניים. חתיכת בצל קטנה (רצוי מתוך הליבה) שתוחבים לתוך האוזן, תגרום להפחתת הכאב תוך זמן קצר. 

4. נכנס לכם גוף זר לעין ואתם לא מצליחים להוציא אותו? מצוין. קחו חתיכת בצל, קרבו אותה אל העין והתחילו לדמוע. אמנם זה יהיה מעט צורב, אבל הגוף הזר ייצא בקלות כלעומת שנכנס, כך שהסבל די שווה את זה. 

5. משחת בצל אותה תכינו באופן שיוסבר כאן, תועיל ביותר לטיפול נגד זיהומים. ראשית עליכם להרתיח חלב וליצוק אותו כשהוא חם, על פרוסה עבה של לחם לבן (ללא החלק הקשה). בעזרת מגרדת, גררו בצל שלם על הלחם וערבבו את העיסה עד לקבלת מרקם יציב. עליכם לנקות את האזור הדלקתי, ורק אז למרוח אליו את המשחה, אותה תשאירו על הגוף למשך כשעתיים וחצי (שימו לב לשעון. חשוב שלא תשכחו את המשחה על גופכם). כשהמשחה מתקשה, קלפו אותה יחד עם הדלקת והרי לכם מקום חדש להפליא. 

6. מחפשים דרך להרגיע ולרפא כוויות? תתפלאו לשמוע, אבל זהו תחום ההתמחות של הבצל. חתיכה אחת קטנה של בצל בצירוף חלבון ביצה שיימרח על מקום הכוויה, יגרמו פלאים לעורכם. לא רק שהכוויה תתרפא במהירות, הצלקות יהיו מכם והלאה. באותו האופן תוכלו גם לטפל בעקיצות דבורים ושאר 'ירקות'. 

7. כואב אבל פחות: אם חלילה נחתכם ודם זולג מהפצע, אל בהלה. חתיכת בצל קטנה שתוצמד את הפצע, תעצור את הדימום תוך דקות ספורות, שלא לדבר על החיטוי שייגרם בשל כך. 

תגיות:בריאות ותזונהבצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה