חדשות בארץ

בג"ץ בהחלטה דרמטית: ליצמן לא יוכל לשמש עוד כסגן שר הבריאות

על פי ההערכות, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תאשר לליצמן להפוך לשר הראשון מטעם המפלגה

אא

בהרכב מורחב של חמישה שופטים, התקבלה עתירתה של מפלגת יש עתיד. אתמול (א') קבע בג"ץ כי סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, לא יוכל להמשיך בתפקידו כסגן שר הבריאות ובתוך 60 יום עליו להתפטר מתפקידו במשרד או להסכים להתמנות לשר במשרה מלאה.

השופט אליקים רובינשטיין, שכתב את פסק הדין המנומק, תיאר כי "שאלנו מפורשות את נציגי המדינה בדיון האחרון, ברוח האמור, מי ביום-יום הוא ‘בעל הבית’ במשרד הבריאות, למי פונה מנהל בית חולים ממשלתי הזקוק לתקציבים לציוד חדיש כזה או אחר. לא נענינו ולא בכדי, שכן מוחזקים נציגי המדינה כדוברי אמת, שלא יוציאו חלילה מפיהם דבר שאינו מתוקן".

ליצמן לא יוכל לשמש עוד כסגן שר הבריאות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ליצמן לא יוכל לשמש עוד כסגן שר הבריאות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

רובינשטיין מזכיר את היוזמה למינוי מנכ"ל לבית החולים ‘הדסה’, את הרפורמה בבריאות הנפש, בחינת אפשרויות לתוספת רופאים וקיצור תורים וההחלטה להכניס מכשירי MRI בכל בית חולים – כדוגמאות מובהקות להיותו של ליצמן אחראי על המשרד ובעל הסמכות בפועל, בניגוד למתווה שהציגה המדינה, לפיו את ההכרעות הסופיות מקבל שר הבריאות בתואר, הלא הוא ראש הממשלה נתניהו.

גורם באגודת ישראל מעריך כי מועצת גדולי התורה תתיר לסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, להתמנות לשר במשרה מלאה.
בישיבה מחרתיים (ד'), צפויים האדמו"רים להעמיד תנאים להסכמתם ולדרוש בין השאר שכאשר תובא לממשלה הצעת החלטה שתפגע באופן מהותי בהלכה, יובא הנושא להכרעתם.

אם אכן יוחלט כך, זו תהיה פעם ראשונה לאחר עשרות שנים שנציג של "אגודת ישראל" ישמש שר בממשלת ישראל.

תגיות:משרד הבריאותהרב יעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה