טורים אישיים - כללי

כי גרים הייתם בארץ מצרים

ישנם אנשים שטוענים "כתוב בתורה שצריך להתייחס אל הגר בצורה אנושית וטובה". אותם אנשים גם דואגים להביא שלל ציטוטים מדהימים שמוכיחים זאת מהתורה הקדושה. מה הם שוכחים?

אא

בשבוע שעבר פסק בג"ץ שתי פסיקות שלמעשה מסרסות את ידי הממשלה לטפל במסתננים אפריקאים שמגיעים לישראל. האחת, שאסור לעצור אותם במתקן חולות (בית מעצר) ליותר משנה, והשנייה, שאסור להעביר אותם לכלא סהרונים למאסר ממושך.

הפסיקה השנייה חמורה הרבה יותר, ומשום מה לא נחשפה בתקשורת. היא למעשה מבטלת את החוק הקיים שרואה באדם שנכנס לישראל ללא אישור כעבריין. בפשטות - בג"ץ התיר לעבור על החוק לכל אדם בעולם שרוצה, ובלבד שהוא לוקח חלק במאבק נגד הזהות היהודית בישראל.

במדינה דמוקרטית (וגם אם אינה דמוקרטית) מתוקנת כאשר נתפס אדם שוהה באופן שאינו עפ"י החוק במדינה - הוא מועלה בתוך זמן מסוים למטוס אל המדינה ממנה הגיע. כך למשל בארה"ב - אם אדם ישראלי, שזו מדינה ידידותית, נתפס שוהה באופן בלתי חוקי - הוא יגורש לישראל בתוך מספר ימים בודדים, אם לא שעות.

אבל בישראל הוא לא מגורש. עמותות "זכויות אדם", שלא שמעתן עליהן בשום הקשר לאפליה נגד חרדים, וגם לא בשום הקשר לזכויות המיעוטים האחרים, או בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה, ולא כאשר ישראל הותקפה ע"י החמאס במאות טילים ביום - אבל שומעים עליהן רק בהקשר של המסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה - מגינות על אותם שוהים בלתי חוקיים ולמעשה מאבדות את הלגיטימיות שלהן.

עד לפני כשנה היה עימות באריתריאה. עימות פוליטי זה גרם לרבים מהאריתראים לברוח למדינות שכנות ובין היתר להגיע לישראל. בזמן ההוא היה מעין אמת כלשהי באמירה שמדובר בהצלה שכן אם היו מוחזרים למדינתם היו מוצאים להורג. אולם האיחוד האירופאי פרסם הודעה כבר לפני חצי שנה שאין שום סכנה יותר באריתריאה או בסודן. אבל משום מה אנשי עמותות "זכויות האדם" ממשיכות לטפח את המיתוס שאלו למעשה פליטים. גם בימים הקשים של מלחמת האזרחים באריתריאה רק מעטים מהם היו באמת במצב של פיקוח נפש ואז בהחלט יש לנו חובה יהודית מוסרית להצילם. אבל מדובר על 213 אזרחים אריתראים בלבד.

במציאות כיום, כאשר דרום תל-אביב כולה נכבשה ע"י עשרות אלפי מהגרים בלתי חוקיים, הממשלה לא עושה דבר. כולם מדברים הרבה, אבל לא עושים כלום.

בעקבות פסיקת בג"ץ האחרונה, על הממשלה לעשות דבר אחד ויחיד - תפיסתם של התושבים הבלתי חוקיים בישראל, העלאתם על מטוס לאריתריאה (איתה יש לנו קשרים דיפלומטיים, אגב) והחזרת התושבים הללו למדינתם. בלי לדבר. לעשות.

 

למרות שאני עוסק בתחום זה כבר זמן לא מועט, לא הצלחתי להבין מאף פוליטיקאי מדוע פעולת הגירוש לא נעשית באופן מהיר ופשוט, כמו שהדבר קורה בכל מדינה אחרת. יש להעביר מטוסים מלאי תושבים בלתי חוקיים חזרה לאריתריאה מבלי שהות. לא בחולות ולא בסהרונים. מדוע אנחנו צריכים לממן את החינוך שלהם? את השהות שלהם כאן? והכי אבסורדי - את השהות שלהם במתקני כליאה בישראל?

ולסיום, ישנם אנשים שטוענים "כתוב בתורה שצריך להתייחס אל הגר בצורה אנושית וטובה". אותם אנשים גם דואגים להביא שלל ציטוטים מדהימים שמוכיחים זאת מהתורה הקדושה, ואנו כמובן מכירים אותם. אבל התשובה אל אותם אנשים צריכה להיות פשוטה: "כשאתה תקיים את 'שמור את יום השבת לקודשו' ו'לא תבעירו אש בכל מקום מושובותיכם' - תהיה לכם הזכות לדבר בשם התורה". התורה זה לא רק זכויות הגר, זה גם חובות היהודי. 

 

תגיות:גלות מצריםאפריקהגלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה