לאישה

לראשונה: הזמרת חדווה לוי תופיע בקיסריה

בדיוק שמונה עשרה שנה לאחר שהופיעה בפעם האחרונה לפני קהל מעורב, חדווה לוי עושה היסטוריה (וגם תשובת המשקל) כזמרת החרדית הראשונה שהולכת למלא את קיסריה, בעיצומו של חודש אלול. מלבד זאת, יש לה מסר למתמודדת החרדית האלמונית של אקס פקטור, וגם: לא תנחשו מי עומד מאחורי מימון ההופעה...

אא

לפני שלושה חודשים קיבלה הזמרת חדווה לוי טלפון מפתיע. על הקו, רבנית בשם ליסה דדון, שהיא גם חברה טובה, שעוסקת רבות בזיכוי הרבים, ומבשרת לה שבעוד שלושה חודשים היא הולכת להופיע לא פחות ולא יותר מאשר ב....קיסריה. הזמן המשוער: חודש אלול. היזם: מפיק בשם תומר מלכה, שמפיק את האירועים הכי גדולים שמתקיימים באמפיתיאטרון קיסריה, כדוגמת המופעים של הזמר משה פרץ ושל הפרויקט של רביבו. מלכה עצמו, אגב, אינו דתי בהגדרה. לדברי לוי, התפנה לו יום בין שתי הופעות שונות במתחם, ולכן החליט לזכות לקראת ראש השנה ויום כיפור בהפקה של ערב לזיכוי הרבים. בהמשך, שמה של לוי, שהולך לפניה כאחת הזמרות המובילות בציבור החרדי, הגיע לאוזניו. התוצאה: מלכה החליט לארגן ערב שלם, ראשון מסוגו אי פעם, שמיועד לנשים ובנות בלבד, בצירוף הופעה מרכזית של הזמרת חדווה לוי.

איך היתה התגובה הראשונית שלך לבשורה הזאת?

"כשהרבנית ליסה דדון התקשרה ואמרה: 'חדווה, יש קיסריה בעוד שלושה חודשים', זה נורא הפתיע אותי. זה היה שברירים של שניות להחליט איך את מקבלת את זה, ולזכור לא להתבלבל מהתארים. מי שמכירה אותי יודעת שאני עובדת על הכנעה, ש'שיוויתי ה' לנגדי תמיד', זה מאוד חזק בעבודת ה' שלי. אני כל הזמן הולכת עם המוטו שלי, שלא לתת להצלחות או כישלונות לסחרר אותי. מה שכן, באותו רגע הרגשתי שהקב"ה אומר לי שיש לי שליחות שם, וזה מה שמרגש אותי באמת, ולא העובדה שאני הולכת להופיע בקיסריה".

 

צפו בהרצאתה של חדוה לוי על רחל אמנו:

לוי מספרת שלהופעה הזו קדם מפגש מיוחד שהתקיים לפני מספר חודשים, בין הרבנית דדון ללוי. המפגש התרחש בהילולא ענקית שקיימה הרבנית דדון לזכות רחל אימנו ע"ה, אליה הוזמנה לוי להופיע. בשלב כלשהו, ביקשה הרבנית דדון מלוי, כחלק מחלום ישן שיש לה, לברך ולבקש קבל עם ועדה, שהשתיים יזכו להגיע לקיסריה. בתגובה ענה קהל הנשים הגדול שנכח בהופעה 'אמן' חזק. "בשלב הראשון היתה לי התנגדות פנימית לרעיון הזה", מתארת לוי. "כי אני לא רואה בשיא הקריירה שלי את ההופעה בקיסריה. החלום האמיתי שלי הוא להופיע בבית המקדש. אבל אמרתי לה' בלב, שיהי רצון וזאת תהיה החזרה הגנרלית לכך. חצי מזה ב"ה עומד להתקיים. כולי תקווה שגם החצי השני יתגשם בקרוב ממש".

 

"חשבתי לעשות הסבת מקצוע"

המופע, שיתקיים ביום רביעי הבא, ד' באלול, (19.8 למניינם), יכלול הופעה מלאה של לוי, בצירוף של לא פחות משמונה נגניות ושש רקדניות. המופע ישלב חומרים מקוריים של לוי לצד קאברים לשירים מוכרים, ובסיומו תיערך הפרשת חלה, יחד עם הרבנית ליסה דדון. מי שתזכה לעשות את הפרשת החלה אגב, תהיה מישהי שתוגרל מבין המשתתפות בקהל. בנוסף, את הערב יחתמו הרב הראשי לישראל והראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, שאף נתן את ברכתו לאירוע, וכן הזמר מידד טסה, שיערוך טקס מרגש של סליחות יחד עם הרב יוסף.

"למופע הזה אני קוראת 'שמים של סליחות' או 'לגעת בשמיים'", מתארת לוי. "מדובר בהפקה מוזיקלית ברמה מאוד מקצועית, שלא נופלת מאף הפקה אחרת בקיסריה, אבל הכל בקדושה, ותהיה שם בע"ה שמחה ענקית ושירים מרגשים שפותחים שערי שמיים. זה יהיה משהו אחר מכל מה שעשיתי עד היום. ההפקה המוזיקלית מדהימה כאן. מבחינתי, זו פסגה של אמנות ואמונה שהקב"ה מזכה אותי לשיר ולהופיע שם דווקא בחודש הרחמים והסליחות. עבורי, זה סוג של 'אשיר לדודי ודודי לי, ואני מאמינה באמונה שלמה שכל מי שתשתתף בערב הזה, תזכה לכוחות חדשים ולשנה חדשה. 4,000 נשים ששרות יחד בערב כזה - זה דבר ענק".

כאמור, לוי, היא אם לשבעה ילדים ("זה לא מקרה שהתחתנתי עם לוי. לווים שרים בבית המקדש"), המתגוררת כיום במושב אחיעזר. את תהליך ההתקרבות שלה ליהדות החלה לפני קצת יותר משמונה עשרה שנה. לפני כן, הייתה בעיצומה של קריירה מפוארת, במהלכה כיכבה כסולנית להקת השגרירים ובהלקות נחשבות נוספות, שהופיעה בכל רחבי העולם. בשלב כלשהו, השתתפה בסמינר ערכים ובעקבותיו החליטה להתקרב ליהדות. את תהליך ההתקרבות שלה היא מתארת כמשהו הדרגתי, שעשתה בעצת הרב שיין, שמנהל את מדרשת סל"ה ללימודי יהדות בבני ברק. בסל"ה  למדה בשלב ראשון בבקרים, ובערבים המשיכה להופיע. אולם לאחר שנה וחצי, החליטה לעזוב כליל את התחום ולהתמסר לתהליך ההתקרבות שלה ליהדות במלואו.

באורח סמלי משהו, ההופעה האחרונה שלה מול קהל חילוני, התקיימה בדיוק שמונה עשרה שנה לפני כן. לוי חושבת שמדובר בתזמון שאינו מקרי. "כל השנים האלה, אני מתפללת לה' שייתן לי לתקן איפה שקלקלתי, בדיוק בתחום הזה של שירה", היא מתארת בהתרגשות. "אני זוכרת איך לפני שמונה עשרה שנה אני חוזרת מסמינר שבת של ארגון ערכים, ונוחתת ישר למופע בת"א, שהתקיים בחודש אלול באחד מאולמות הקונגרסים הגדולים בארץ. באמצע ההופעה אני מרגישה את הקב"ה מסתכל עליי, ובפעם הראשונה בחיים שלי הרגשתי בושה אמיתית. אני יורדת בפתאומיות מהבמה, בוכה בדמעות מאחורי הקלעים, אבל זה נמשך בדיוק דקה, כי מיד באה אחת הרקדניות לקרוא לי בחזרה. אני מפדרת את עצמי מחדש, לוקחת ג'קט של אחד הגברים שהופיעו שם, ומאותו היום הג'קט הזה לא ירד ממני. משהו בנשמה שלי לא נתן לי להופיע בלבוש לא ראוי...

"באותו אלול הרגשתי רוח טהרה מיוחדת שלא הרגשתי כמותה מעולם לפני כן, שלוקחת אותי למקום אחר ברצון שלי. פיזית הופעתי עם הלהקה, אבל בפנים הייתי במקום אחר לגמרי. הרגשתי כזו מתיקות שאין אותה בשום מקום אחר, גם לא על הבמות של גג העולם, עם כל הבמה והזרקורים. כשאת שרה בקדושה, את מחוברת באמת. את נוגעת במתיקות ומתרחקת מהפוזה. זה המקום הכי גבוה בעולם. ואז התקיימה ההופעה האחרונה שלי בפני קהל מעורב. גם בהופעה הזאת, שמונה עשרה שנים אחרי, אני מקווה לעשות את החיבור הזה בין ארץ לשמיים. אני יודעת מאיפה אני שרה היום, אני מתפללת שההופעה הזאת תיגע בנקודה הפנימית של כל אחת ואחת, ותעזור לה להתקלף מכל מה שהוא לא היא באמת ולהתקרב לנשמה שלה, לקראת לשנה טובה וחדשה. חדשה לגמרי".

 

"המתמודדת מאקס פקטור? אני מכירה אותה"

באופן מפתיע משהו, לוי מדברת תוך כדי שיחה, על הזמרת החרדית שחזרה בתשובה ושבחרה להתמודד בימים אלו באופן אלמוני בתכנית "אקס פקטור", תוך שהיא מתארת בתכנית את הקושי שלה לשיר מול נשים בלבד, ואת התחושה שהיא נקרעת בין שני עולמות. "אני באופן אישי מכירה אותה, היא היתה בסמינר שלי לפני 15 שנים והיא באמת שרה מצוין. אני יודעת עד כמה השירה בוערת בה. אז, כשהיא התייעצה איתי, ההנחיה שלי היתה חד משמעית להיכנס למדרשה וללמוד תורה. אני בעצמי ישבתי שנתיים וחצי במדרשת סלה וינקתי שיעורי תורה במשך כמה שנים. ורק ככה הפכתי לאיזשהו כלי לתת לאחרים.

"אם אתה לא ממלא את עצמך - לעולם לא תוכל להיות צינור. בנות שרוצות להתקרב ליהדות באות ושואלות אותי: 'אם אני אחזור בתשובה, ילך לי בקטע הזה?' ואני תמיד אומרת שכבר השאלה עצמה לא נכונה. כשאני חזרתי בתשובה לא עשיתי תנאים עם ה'. באמת חשבתי שאני הולכת לוותר על הדבר שאני הכי מחוברת אליו בעולם, ולעשות הסבה מקצועית, אבל הייתי מוכנה לעשות את זה. בד בבד, כל הזמן התפללתי לה' על כך שהוא נתן לי מתנה, אז שייתן לי להשתמש בה לקדש את שמו, כי אחרי הכל הוא לא נתן לי אותה סתם. עמוק בפנים לא היו לי ציפיות, וברוך ה' בסוף זה התגלגל ככה.

"אבל אני חושבת שרק מי שבאמת הולכת עם ה' עד הסוף, ומתכוונת להשתמש בכישרון שלה לשם שמיים – יכולה לזכות לסיעתא דשמייא בתחום הזה, ואם היא היתה בטופ בצד השני – לזכות להיות בטופ גם בעולם התורני. אבל צריך להיות צמוד לצינור מסוים ולנקודת האמת, וזה כל הזמן עבודה רוחנית. צריך להשתדל לקבל באהבה את מה שה' נותן, וגם אם לא הולך - לא להיכנס לתסכול, זו העצה שלי. אם הקב"ה ירצה וזה נכון לך - הוא יוביל אותך לשם, ואם לא אז לא צריך. חוץ מזה, לא לכל אחת יש את כוחות הנפש האלה לתפקד מול קהל וגם בבית, הרבה רוצות אבל במבחן האמת זו חתיכת מסירות ועבודת נפש. תני לה' להוביל אותך לאן שהכי טוב בשבילך".

תגיות:חדווה לויקיסריהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה