תרבות יהודית

אבי בניון: "רוצה להיות נאמן לדרך שלי"

אבי בניון מגייס בהדסטארט תמיכה לדיסק החדש שלו, 'אדם אחר', ומסביר למה בחר בדרך הזו, ומה מיוחד בדיסק החדש

אא

אבי בניון כבר רגיל לעובדה שאנשים מכירים אותו בעיקר בתור 'האח הצעיר של עמיר בניון', אבל האמת היא שבניון הצעיר הוא מזמן לא רק אח קטן המלווה את אחיו בנגינת גיטרה: ב-12 השנים אחרונות בניון הוציא ארבעה תקליטים משלו, ובימים אלה הוא עובד על תקליט חדש.

"התקליט הזה, החמישי שלי, יהיה קצת שונה", הוא אומר. "הרוב יהיה חומר מקורי – מילים ולחן שחיברתי. אבל הפעם אני רוצה גם לחדש שיר ישן על ירושלים, ולכלול בתקליט גם פיוט מהתפילה. אני אוסף חומרים כבר שנתיים-שלוש לאלבום, ובחודשים האחרונים התחלתי לעבוד באולפן על ההקלטה".

בינתיים יצא סינגל אחד מהאלבום, השיר שנתן לתקליט את שמו: 'אדם אחר'. "השיר הזה מדבר בעצם על השפעת התרבות המערבית והאופן שבו לפעמים אנחנו מוכנים לכופף את העקרונות שלנו כדי להיראות יפים", הוא מסביר.

למה בחרת להעלות את הפרויקט בהדסטארט?

"היו לי הרבה חששות לפני שבחרתי בדרך הזו. בדרך כלל אני מעדיף לעבוד בצורה אחרת. אבל הגעתי למסקנה שמכיוון שאני רוצה להישאר נאמן לדרך שלי ולאמונה שלי, אני צריך לנסות לעבוד עם מימון המונים. כשעובדים דרך חברות, הרבה פעמים צריך להתכופף בפני השיקולים המסחריים שלהן".

למי פונה פרויקט המימון הזה?

"למי שחשובה לו מוזיקה יהודית לא מתפשרת, מוזיקה שיוצאת מבית המדרש ולא ממקומות אחרים. מי שרוצה לתמוך במוזיקה כזו – אני מאמין שהוא יכול לעשות את זה דרך הפרויקט שלי".

אחת ולתמיד, להיות האח של עמיר עוזר או מפריע בקריירה?

"זה טוב וכייף להיות אח של עמיר פשוט כי הוא אדם מדהים. אבל בקריירה המוזיקלית זה לא עוזר בכלל, אלא להפך. כל מה שאני עושה מושווה אליו. עמיר ברוך השם הגיע לפסגות וזה לא קל שמהרגע הראשון בתחום אתה מושווה לשורה הראשונה. זה לא פשוט, אבל זה בהחלט דרש ממני לעשות דברים עם יותר השקעה וחשיבה. כל קושי הוא דבר שמצמיח. הקב"ה לא שואל אותנו איך ומה, אנחנו מקבלים נתון ועם זה אנחנו צריכים לעבוד הלאה".

מה התכניות שלך לתקליטים עתידיים?

"אחרי התקליט הזה, יש בי איזו מחשבה לגעת בפיוטים שורשיים – סגנון הפיוטים המרוקאים והאלג'יריים שגדלנו עליהם. יכול להיות שאגיע גם לזה".

פרויקט הדסטארט של בניון

תגיות:אבי בניון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה