חדשות בעולם

אוהב אוכל חריף? כנראה שתחיה יותר

מחקר מגלה כי אנשים האוכלים מזון חריף לפחות פעם בשבוע מפחיתים את הסיכון שלהם למות מכל מחלה שהיא

אא

קבוצה בינלאומית של חוקרים בראשות האקדמיה הסינית למדעי הרפואה בחנה את הקשר בין צריכת אוכל חריף (קארי הודי, למשל) וסך הסיכונים למוות מכל סיבה שהיא.

המחקר עקב רטרואקטיבית אחרי 487,375 אנשים שנרשמו למחקר בין 2004 ל-2008. כולם מילאו שאלון על בריאותם הכללית, והרגלי האכילה שלהם – כולל צריכת בשר אדום, מזונות מתובלים מאד, ירקות ואלכוהול. פציינטים עם היסטוריה של מחלות לב, שבץ או סרטן לא נכללו במחקר.

אחרי לקיחה בחשבון של גורמים כמו גיל ופעילות גופנית, החורים מאו שבהשוואה למשתתפים שאכלו מזון מתובל חריף פחות מפעם בשבוע, אלה שאכלו פעם או פעמיים בשבוע היו בסיכון מופחת ב-10% למוות מכל סיבה שהיא. אלה שאכלו יותר מזה, היו בסיכון מופחת של 14% למוות מכל סיבה שהיא.

הקשר הזה התקיים גם בגברים וגם בנשים, והיה חזק יותר בקרב משתתפים שלא צרכו אלכוהול.

התבלינים החריפים העיקריים אותם אכלו המשתתפים היו פלפל חריף טרי ומיובש, העשיר במספר רכיבים תזונתיים חשובים כמו קפסאיצין וויטמין סי.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

 

שומרים על החיילים שלנו! תרמו ערכות לחיזוק הרוחני של חיילי צה"ל. לחצו כאן >>

הידברות שופס

ערכת המקדש

690לרכישה

מוצרים נוספים

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

ספר דניאל - הרב זמיר כהן

אוצר הסגולות - הרב יצחק בצרי

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

קופת צדקה יוקרתית

קופת צדקה לילדים

לכל המוצרים